Kan katter vara gay?
När mina två honkatter löper så sitter de i en kartong och slickar på varandra och kurrar. När man lyfter bort en av dem därifrån så springer den andra efter och jamar. Så, kan katter vara gay eller är det bara mina som är lite efterblivna? :p
I can't drown my demons, they know how to swim.

Man tar vad man får helt enkelt. Hade de haft en hane i närheten så hade de blivit parade istället. Nu tar de det som finns i närheten.
Så fort de blir kastrerade så slutar beteendet.
Har en hane men de håller hellre på med varandra!
Det finns väl studier på att djur också kan vara homosexuella. Tror jag har läst det någonstans (sen är dte inte alls säkert att det är från någon säker källa eller så)
Sen hoppas jag att det du skrev i #2 inte innebär att du har två löpande hona och en fertil hane tillsammans?
//Jessie
Ja det finns djur som gillar andra av samma kön :P
Jag har sett det hos gräs änder, hästar mm :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Isåfall har de nog nyss upptäckt det, för förut har de varit med hanen istället för med varandra.
Och hanen är självklart kastrerad, så ni behöver inte oroa er för det.
Man vet aldrig :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Dom insåg kanske att hanen var kastrerad…? xD
Vet faktiskt inte varför dom gör så, tycker snarare dom borde slåss/bråka om båda löper. Så har det blivit hos min pappa när han har haft två löpande katter i samma hus.
//Jessie
Ja kanske, de morrade ju och var sura när han inte kunde ;).
Båda löper inte samtidigt, men när en av dem löper så hänger den andre med.
Jodå, mina tidigare pojkkatter var bara intresserade av varandra trots att jag hade en hona också, så visst kan dom vara gay.
Man har kunnat identifiera omkring 400 olika djurarter där homosexualitet förekommer.
Oslos universitet forskade i detta ämnet där de bland annat kom fram till att bland fågelarter som håller sig till en partner hela livet, är omkring 5% homosexuella par. Fertila honor brukade ibland lägga sina ägg i homosexuella hanars bon och låta dem "uppfostra" ungen, vilket ofta (inte alltid) ska ha gått bättre för det homosexuella paret.
men ja, djur kan vara homosexuella. Även katter
Det finns naturligt djur som hellre "parar" sig med samkönade fast det finns gott om individer av motsatt kön omkring.
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens