Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1546 ggr
shamz116
0

cat it

Jag funderade på att köpa en cat it senses grass garden till min katt så han får äta lite gräs:)

www.supercat.se/cat-it/cat-it-senses-grass-garden.html

Tänkte även om ja skulle ge det här massage centret till katten i julklapp :

www.supercat.se/cat-it/cat-it-senses-massage-center.html

Är det någon här som har någon av dessa till er katt så ni kan säga vad katten tyckte om det?:)

IceJossan
1

Jag skulle ALDRIG lägga ut 200 spänn på en så liten gräsmatta till katten :O Köp en påse havre istället och så i en tung låg kruka, det är fantastiskt mycket billigare och säkerligen mer miljövänligt än att tillverka all plast och frakta den. Den andra grejen har jag ingen aning om hur den funkar. Nä, jag är mycket mer för hemmabyggen!

viciouscircle
3

Jag rekommenderar den där banan med bollen i från Cat it! Play circuit.

Min kattunge älskar den verkligen! Jäteroligt att peta bollen fram och tillbaka xD

Dom andra har jag ingen erfarenhet av men håller med föregående talare. så mkt för kattgräs.. näää :)

shamz116
2

Ja det e ju dyrt:/ ja kanske köper sån katt malt i pasta istället o sen en ampellilja han får tugga på.

shamz116
0

#2 Han har en rund sån rundel med boll i redan, liknande denna:

www.swecat.com/kattleksak-rundel-med-boll-och-mus?trackID=3769142

vet inte om han skulle tycka det var så stor skillnad. han älskar inte den han har nu.

IceJossan
0

#4 Haha en sån där hade jag som matskål till mina jourkatter innan de fick in ett sånt flyt att jag fick byta till svårare grejer :P

shamz116
0

#5 Ja det e smart om man ger torrfoder så får de kämpa lite. Men jag ger blötmat o kött:) inte så fresh he he

shamz116
0

om ni inte tror på massage centret i julklapp kom gärna me andra förslag..köper nog sån kattmalt men det e ju inget kissen kommer ha kul av direkt!

viktoria91
0

Jag har massagecentrete och ingen av min och sambons tre katter har fattat den. ;) Köp hellre cat its foodmaze, mkt bra! Eller drink well vattenfontän.

Katthemsmatten
0

Ingen av alla de katter på katthemmet som fått möjlighet att prova massagecentret, som vi fick av en person vars katter inte förstod den, har visat något som helst intresse för det. Tror mer på kamma/borsta/massera själv.

Håller med IceJossan om att det är bättre att skaffa en snygg kuka och odla gräs själv. Man får väldigt mycket mer för pengarna på det viset.

Medarbetare Hittekatter iFokus

shamz116
0

#8 jaså haha ok tack..fontänen känns onödigt han får i sig allt vatten han behöver i blötmaten typ, o foodmazen e ju för torrfoder, också lite onödigt för mig:)

shamz116
0

#9 fick råd av personer på perserifokus o  bestämt att köpa kattmalt pastan som en person sa var bäst för hårbollar o hon hade erfarenhet..'

men ska bli en leksak eller nåt kul ändå till kissedn får se vad..skippar massagecentret :)

Katthemsmatten
0

Tror att en liten myntamus för 25.- kan göra både kissen och plånboken gladare :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

IceJossan
1

Foodmazen passar nog för kött också - den verkar lätt att diska så det gör inget att den blir kladdig.

Annars kan du göra en present liknande den en hop katthemskatter fick en jul: En stor kartong fylld med papper, kvistar från björk och gran (ej avgasiga), plastskedar, sugrör, godis och en massa annat jox. Mest poppis var kartongen och kvistarna, samt en katt som blev helt salig av skedarna och bar omkring dem med själva sked-änden i munnen :P

Små ting är oftast roligast! Att de är billiga är bara ett plus för oss. Jag lägger inte ut en massa pengar på dyra grejer till mina katter. Till exempel: senaste klösmöbeln jag köpte var en matta med sisalliknande ovansida och gummiundersida, katterna älskar den.

shamz116
0

#12 ja men han har massa redan vill ge nåt som han kan leka lite me själv mössen leker han inte me om inte jag kastar dom:/

#13 haha va kul! ja han älskar kartonger så kan försöka få tag i de kanske.andra sakerna har ja hemma förutom kvistar;)vet inte var ja ska fåt ag i dem kan inte gå ut o huga av direkt bor i förort he he…men ja priset spelar ingen roll får gärna va billigt.de bra o tänka på att inte slänga ut massa pengar de har ja fadderbarn o andra  som ja vill ge till.

shamz116
0

haha ja prövade ge han ett sugrör o leka me nu han tyckte den va kul men han börja tugga på den som han gör när ja ger tex kycklingvingar vilket jag gav idag innan! undrar om han trodde de va nån mat ?:O