Hur mycket tid? Snälla svara
Hej :) Jag håller på med en undersökning på skolan om hur mycket tid människor spenderar med sina djur per dag. Snälla svara, skulle hjälpa mig otroligt mycket!
Svara innan den 14 december.
Skriv i tråden vilket av alternativen som stämmer in bäst :)
/ Linnea
Mindre än 1 timme/dag
1-2 timmar/dag
3-4 timmar/dag
5-6 timmar/dag
7-8 timmar/dag
Mer än 8 timmar/dag
Mvh Linnea
Det blir väl 7-8 timmar/dag eftersom jag är hemma större delen av dagarna.
Mer än 8h per dag eftersom jag studerar på distans och alltså är hemma hela dagarna :)
Mer än 8 timmar/dag
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
5-6 timmar/dag , ibland mer ibland mindre…
Då jag tidigare var arbetslös så var jag hemma 24/7 i stort sett och det har jag vart nästintill hela tiden dom bott hos mig (6 månader nu)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Du kan ju starta en omröstningstråd så får du fin procentuell fördelning direkt :)
Och, menar du hur många timmar katten har sällskap per dag, eller menar du hur många timmar man aktivt leker med katten?
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Här är två följd frågor som jag skulle uppskatta om ni besvarar:
Tycker du att ditt/dina djur har fått dig att bli stresståligare/förhindrat stress?
JA
NEJ
Anser du att ditt/dina djur har gett dig förmågor/egenskaper som du haft nytta av i sociala umgängen? T.ex lättare att ta kontakt med personer, fått bättre självförtroende att göra vissa saker m.m
JA
NEJ
Mvh Linnea
Håller med 5# starta olika omröstningstrådar så får du svar i procent direkt och be gärna folk motivera om du behöver sådana svar :)
Mer än 8 timmar eftersom jag inte jobbar just nu pga foglossning och kommer sen bli mammaledig.

Det beror på, menar du hemmatid eller aktiv umgängestid?
Jag är hemma/vaken/ ca 45 min på morgonen och ca 5 timmar per dag innan jag går och lägger mig, i snitt.
Aktiv tid med katterna är ca 1 timme tror jag, helt beroende på. Ibland en halvtimme. Den enda som verkligen är aktiv har troligen hjärtfel och orkar inte hålla igång mer än några minuter i taget. De andra är svårflörtade..
Aktiv tid ca 2½ timme, då leker, brottas eller myser vi. Annars har de sällskap nästan dygnet runt då jag studerar på distans och är inte jag hemma så är någon annan det :)
Lite stresståligare har jag nog blivit faktiskt ja, har inte tänkt på det innan men får nog säga ja på den.
Och nej på den andra frågan :)
mer än 8 timmar per dag skulle jag gissa på eftersom jag är hemma om dagarna och katterna är med mig i allt jag gör. :)
aktivt lekande/träning utan att jag gör nåt annat samtidigt är väl ca 1-2 timmar per katt och dag(2 katter), men bädda säng, sortera stumpor, sopa golv osv är väldigt kul det med enligt ena katten.
fråga 1: nej, med en misse med njurvikt här jag om möjligt blivit ännu känsligare senaste tiden.
fråga 2: ja, jo lite kanske, jag har faktiskt blivit bättre på att använda telefonen (tycker inte om att prata i tele) tack vare veterinärsamtal. men det är väl det.
Isnitt 22 timmar/dag. Så ja, mer än 8 definitivt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Mer än 8h då jag för tillfället är arbetslös och pluggat innan med mycket hemma plugg. På andra frågan måste jag säga absolut! Mycket tack vare när de själva var kattungar och även när de fått kattungar så krävs det ganska mycket nu för tiden för att jag ska bli stressad. Och andra frågan är också ja, innan var jag rädd för att träffa/prata med främmande människor då jag hatar pinsam tystnad. Men sen jag skaffade katter har jag dels träffat många kattmänniskor där man kan prata i timmar om bara katter, och även andra då tystnaden kommer kan jag berätta om roliga saker katterna gjort eller annat. :) och även kunna hjälpt andra lite mindre erfarna människor och nyblivna kattägare med sina katter om sådant jag lärt mig sen jag skaffade katt första gången :)
Beroende på hur du menar med tidsfrågan: aktivt tillsammans med dem (leker, kelar o dyl) så är svaret 1-2 timmar. Hemma med dem varierar beroende på veckodag. Vardagar är jag vaken hemma ca 6 timmar. Helgerna 10 timmar.
Jag har svårt att svara på dina beteende frågor eftersom jag har haft djur sedan jag var 7 år gammal, dvs i över 50 år. Hade jag utvecklats annorlunda utan alla djur? Ingen aning! Men att jag är mer harmonisk med katter än utan, det vet jag med bestämdhet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
TS - Jag vill påpeka att om ni endast ställer frågan här kommer det bli statistiskt snedfördelat, främst av två skäl. Det första är att folk som spenderar lite tid med sin katt inte kommer svara, eller inte svara ärligt. Man vill ju inte verka vara en dålig matte/husse. För det andra så är antagligen kattägare som hänger på ett kattforum mer engagerade än gemene man, eller har mer fritid. Så du kan mao inte dra några som helst slutsatser som är applicerat på "folk" i övrigt.
Puttar upp :) Svara helst innan imorgon och glöm inte följdfrågorna
Mvh Linnea