MMS: KATTER

Vad gulligt med ett MMS - vad är det för fin miss på bilden då?
Degen kallar vi honom, fast han heter Diego den mest goa katten av dem vi har ska nog skicka ett MMS på Nils oxå
Han är otroligt fin Kersti!
Hej Hercules!
Jag kikade på din Hector,mycket fin, jag gillar mönstrade katter
#4 Tackar Kersti! Såg en annons om en Diego/Degen som skulle säljas, var det din och varför i så fall? Jättefin kille!
Hej Hercules!
Ja, du såg rätt det är vår älskade Degen, han har ju börjat
revirpinka på våra möbler så det är inte kul,jag kan ej förstå
varför, har försökt med att tänka ut orsaker men kommer inte på vad det är.Han är en väldigt känslig katt och tål inte höga röster och annat som gör honom nervös.Man får ta det väldigt försiktigt med honom.Vi har inte haft katterna mer än ett år, och den tiden har det tagit för att vinna hans förtroende.Han är jättego och kommer och sover hos mig och spinner högt.När jag
varit sjuk så har båda katterna legat hos mig och avlöst varandra precis som om de skulle vaka hos mig. Så kloka trodde jag ej katter var.Jag har lärt mig oerhört mycket på detta år med dem och är en människa som älskar djur.Nu har jag beställt bra medel att tvätta möblerna med och vi vill egentligen inte bli av med honom.Jag och mitt samvete gör att de djur jag tagit hand om får man kämpa för.Andra kattägare har sagt mig att han kommer fortsätta pinka, jag såg detta forum och att få råd och tips gör att det kan bli bättre och kunna ha honom kvar.
Vi älskar ju honom, hans bror Nils är inte alls så kelig han kommer bara in för att sova och äta. Detta blev långt men måste förklaras/Kersti

Har du kastrerat honom ännu? Då brukar de sluta att märka revir…
Självklart är han kastrerad/Kersti
usch jobbit med kissande katter. Jag har haft sån tur att jag aldrig har haft det problemet. Ja förutom när de åker i sin transportbur, då kissar dom ner sig totalt. Vet hur illa det luktar så jag lider med dig att ha det inne. En stor eloge till dig som är villig att kämpa för missen! Här hemma håller vi både tummar och tassar för att allt ska lösa sig :)
Tack rulda det kan behövas och jag hoppas det löser sig
Det låter jättejobbigt! Saker som jag kommer på som eventuella lösningar: flera lådor och i flera rum, spruta typ fyspray på möbler mm, täcka över soffor och annat han gärna kissar på med plast… Hoppas verkligen det löser sig för er och kissen!