Natten
Hur brukar ni göra? brukar ni kunna lämna era katter hemma själva över en natt ibland om ni till exempel ska sova borta hos vän, pojkvän osv?
Jag vill helst inte göra det, för jag blir så paranoid och tror att vad som helst ska hända.. typ att det ska börja brinna och så, haha. Fast jag vet ju att katterna klarar sig en natt själva bara de har mat o vatten osv men jag brukar inte sova borta. 
Jag brukar vara borta hela helger ibland. Men då åker min mamma hem till mig minst 2 ggr om dagen och kollar till alla djuren (2 katter, 1 kanin och akvarium) och ger dom mat osv :)
Bör nämnas är då kanske att jag pluggar på distans så jag är hemma hela dagarna med om i veckorna.
Folk jobbar ju i veckorna på dagarna annars och lämnar djuren ensamna, varför skulle det vara skillnad över natten? :D
Är du borta längre bör du ju såklart se till att någon är där och kollar till katterna. Finns en lag om hur ofta dom behöver tillsyn. Kommer inte ihåg vad den säger exakt dock.
Om det bara är en natt så tycker jag det är helt ok, bara det finns mat och vatten så det räcker.

Jag kan lämna katterna ett dygn eftersom jag vet att de klarar sig bra utan mig så länge de har mat i sina aktiveringsleksaker (de har inga skålar med mat) och bra med sand i lådorna. Men självklart oroar jag mig för om något skulle hända :(
Han skulle säkert klara det men jag skulle inte det. Skulle inte klara av att vara från min gosepojke så länge. Inte ens när svärföräldrarna ville vi skulle sova en natt hos dem lämnade jag katten, jag tvärvägrade för även om han skulle överleva så skulle inte jag få en blund i ögat.
Om det är nåt speciellt (host host, Hobbit-premiär nästa vecka) eller det helt enkelt kör ihop sig på nåt sätt så är det inga problem.