Natten
Hur brukar ni göra? brukar ni kunna lämna era katter hemma själva över en natt ibland om ni till exempel ska sova borta hos vän, pojkvän osv?
Jag vill helst inte göra det, för jag blir så paranoid och tror att vad som helst ska hända.. typ att det ska börja brinna och så, haha. Fast jag vet ju att katterna klarar sig en natt själva bara de har mat o vatten osv men jag brukar inte sova borta. 
Jag brukar vara borta hela helger ibland. Men då åker min mamma hem till mig minst 2 ggr om dagen och kollar till alla djuren (2 katter, 1 kanin och akvarium) och ger dom mat osv :)
Bör nämnas är då kanske att jag pluggar på distans så jag är hemma hela dagarna med om i veckorna.
Folk jobbar ju i veckorna på dagarna annars och lämnar djuren ensamna, varför skulle det vara skillnad över natten? :D
Är du borta längre bör du ju såklart se till att någon är där och kollar till katterna. Finns en lag om hur ofta dom behöver tillsyn. Kommer inte ihåg vad den säger exakt dock.
Om det bara är en natt så tycker jag det är helt ok, bara det finns mat och vatten så det räcker.

Jag kan lämna katterna ett dygn eftersom jag vet att de klarar sig bra utan mig så länge de har mat i sina aktiveringsleksaker (de har inga skålar med mat) och bra med sand i lådorna. Men självklart oroar jag mig för om något skulle hända :(
Han skulle säkert klara det men jag skulle inte det. Skulle inte klara av att vara från min gosepojke så länge. Inte ens när svärföräldrarna ville vi skulle sova en natt hos dem lämnade jag katten, jag tvärvägrade för även om han skulle överleva så skulle inte jag få en blund i ögat.
Om det är nåt speciellt (host host, Hobbit-premiär nästa vecka) eller det helt enkelt kör ihop sig på nåt sätt så är det inga problem.
Däremot vill jag helst inte göra det. Inte för att jag tror att det ska börja brinna eller nåt, men därför att det blir så många timmar ensam för henne. (Oftast åker man väl inte vid 23:00 till kompisen och hem igen så fort solen går upp, utan det blir några timmar på kvällen när man hittar på något t.ex.)
Min katt är för tillfället ensamkatt och van att jag är hemma (pluggar), så jag vill inte göra det till en vana att vara borta för många timmar i streck. För att vara shysst mot henne. När jag har 2 katter kommer jag nog slappna av lite med antal-timmar grejen.
#5 host host, den är "bara" 3 timmar lång. Det är ju inte över en natt. ;)
#6 Biljett till nattvisningen.
Bor utanför stan, går inga nattbussar på vardagar = det blir över en natt för mig.
Känns på något sätt skönt att det inte bara jag som är "överkänslig" - brukar nämligen få lite kommentarer om att jag är mesig och så ^^ Jag har ju två katter så de har ju sällskap av varandra iallafall och det är ju skönt, men får ändå lite ångest över att lämna dem själva under natten så det händer inte speciellt ofta 
#8 Då är jag riktigt mesig i så fall för jag kan börja grina om jag är borta från min pälsboll för länge. Blir sån sjukt stark ångest att kag bryter ihop. Han är trots allt min guldklimp och ögonsten.

jag jobbar natt o det är inte alltid ungarna är hemma ( åker till pappa ibland) o då får kissarna vara själva, hundarna brukar syrran ta de fåtal gånger det händer
Jag sover aldrig utan katterna. Helst ska de vara på sina vanliga sovplatser i sängen också. Jag sover väldigt oroligt utan dem. Vi behöver inte heller lämna dem, åker vi bort så får de följa med :) Vi åker bara bort när vi besöker våra föräldrar, och eftersom att det tar två timmar att åka så är vi aldrig borta mindre än en helg.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se