Bara positiva erfarenheter efter kastrering
Det gått ungefär två veckor sedan jag kastrerade mina två katter ovh nu kan jag berätta att det var det bästa jag kunnat göra. Vi har fått helt nya katter! Ja i alla fall när man tittar på deras beteende.
De leker som kattungar och är ännu mer sociala och nyfikna. Det märks verkligen att könsdriften försvann. Tidigare kunde den äldre verka bara arg när lillis ville leka och jagade bort lillis för hon ville bara rulla sig på dörrmattan, men nu leker de som förr när de var yngre. Känns så underbart att vi nu fått tillbaka harmoniska och glada katter :)
Nu var ju mina inte så lastgamla, bara 7,5 och 5,5 månader vid tidpunkten för kastrering, men jag märker ändå skillnad i hur de varit och hur de är idag. Den yngre har inte hunnit visa några (så många? det kan vara lätt att missa) tecken på könsmognad så jag vet inte om hon var på väg att bli könsmogen (bengaler mognar tidigt, ibland redan innan de blir 6 månader). Lillis är mest som vanligt, men det märks tydligt på den äldre att hon mår mycket mycket bättre. Tidigare var hon irriterad och det verkade emellanåt att hon inte kunde hitta någon plats, hon ville väl para sig. Numera leker hon som en kattunge igen :)
Så kastrera så tidigt ni bara kan! Det är det bästa man kan göra om man inte tänker avla på sin katt och vill att den ska må så bra den kan!
Vad skönt att båda katterna mår så bra igen.

Visst är det härligt när de fått bli kastrater.Själv har två av mina blivit kastrerade denna vecka.
Stolt ägare till tre La permer
Det är skönt med kastrater. Ut och predika bland dem som tror att man gör katten en otjänst genom att kastrera!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ja, de mår så bra :)
Och på tal om att predika.. Det är just därför, att propagera/förespråka kastrering, som jag skrev inlägget. Kanske kan det hjälpa någon kattägare att ta beslutet för kastrering :)
Fortsätt skriv - duplicera din text och lägg ut på så många olika kattforum du bara kan komma på! 
Medarbetare Hittekatter iFokus