Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1014 ggr
marabo_
0

nu är jag riktigt förbannad!

jag var på väg att köpa en kattunge (bengal) från en tjej men när jag upptäkte att det var fejk blev jag riktigt sur hon skrev snälla och seriösa mail till mig hur jag kom på det var så här jag kollade på lite annonser så hittade jag en annons med samma bild som hon skickade till mig! och sen kollade jag och folk hade varnat för sånna som gav bort sina kattungar men vi skulle betala frakten, katt ungarna bodde i storbritanien (skrev hon) och tillsist hade hon kallat en hane för hona, jag blev förkrossad!

MonicaLagerquist
3

Såna där annonser kommer och går.Låter det för bra för att vara sant så är det lur.

Stolt ägare till tre La permer

diva
0

Denna har ute många annonser i olika namn och mailadresser. Ibland går hon under namnet Zlatan och många fler.. Har då testat säkert 10 olika annonser och svaren blir det samma.  bedrägeri helt enkelt

Hoppas ingen går på det bara

diva
0

Kattungarna finns även i olika länder

[sakring]
0

Själv har jag hittat 2 stycken  på blocket som jag anmält. Det var på en mörkblå maskad britt med foto på en solid blå brittSkrattande

Mona22
8

Jag skulle dra öronen åt mig direkt om någon GER bort en raskatt mot att man betalar frakt Förvånad

Synd att folk är så lättlurade och går på det bara för att de verkligen vill ha en raskatt men inte betala för den.

marabo_
0

#5 jag visste inte att den skulle vara så billig jag såg dom och tyckte om dom när hon sa det blev jag fundersam och tänkte deta är för bra för att vara sant

Josefa
1

Den är inte så billig. Du lär aldrig få se den, efter att du betalat frakten.

MSH
2

Men sorry, men detta är ju som att "tro" på sådana "lotterier" där du får vinsten om du ger ut ditt kontonr typ….

annzoo
4

Köp från en seriös uppfödare från sverige … kan pm några uppfödare som har kull/planer eller gå in på www.bengalkatten.nu

Annonser för bengaler för en bråkdel av normal priset ska man akta sig för speciellt om de finns vissa engelska ord i annonsen och dålig gramatik. Att katten ej finns i sverige och de vill ha betalt i förskott och katten inte kostar mer än fraktkostnaden ska man bli mer misstänksam.

Anmäl alltid sådanna annonser

marabo_
0

#9 tack för länken!