Börjat byta foder
Min huskatt är jätte känslig i magen och av dom fodrena som vi provat fungerade bara IAMS, men jösses så hennes bajs började lukta för ett tag sen..och nu på senaste veckorna så luktade det även as när skogisen gick på lådan..
Så på Nerks Km köpte jag med mig Porta 21 hem, och just nu får dom 50 % av varje sort och redan nu så luktar avföringen nästan ingenting !
Och vilken skillnad det är på foderkulorna, Porta´s kulor är mycket mörkare som jag antar att det är för att det är mer kött te.x och dom är inte alls lika feta utanpå heller..
Kollade även på Orijen ? stavning ? ;P Men var rädd för att det inte skulle finnas i någon butik nära..Bör jag byta till Orijen iaf som jag fattat för är ett snäpp bättre eller fungerar det bra med Porta ?? Är så glad att husisens mage tar det så bra..
Dom får Mjau blötmat morgon och kväll..
Vad jag har hört så är Porta bra, och du kompletterar ju med bra blötmat morgon och kväll, låter super!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Ja jag har också uppfattat att Porta är bra :) men har förstått att Orijen är ett snepp bättre ändå, men kanske inte spelar så stor roll när dom får blötmat morgon o kväll :)
Mitt mål är ju att ha katter som är bra i magen med icke luktande avföring och ge så lite spannmål som möjligt och känns som att det är rätt så bra nu :)
Eftersom din kisse har så känslig mage så kör på det som funkar för henne.