Kattvakt
Hej! Nu söker jag kattvakt för mina två katter på obestämd tid (läs mer nedan).
Jag ska bli sambo. Under tiden vi letar efter ett boende där vi alla får plats, behöver mina två ögonstenar ett tillfälligt hem där de inte blir lämnad ensam så mycket som de blir nu. Som det ser ut just nu handlar det om perioden December - Maj 2013. Blir det längre, är det något vi tillsammans kan prata ihop oss om.
Är du stor djurvän med stort hjärta och söker lite enkla extrapengar? Jag söker ett fint hem med mycket kärlek, katter, hundar och barn spelar ingen roll. Självklart står jag för alla kostnader och annat via överenskommelse, kontakta mig för mer info.
Den första katten är en liten tjej som heter Li, hon är sköldpaddsfärgad i en orange/grå teckning. Helt ljuvligt kelsjuk och mysig. Älskar alla, barn som hundar. Hur snäll som helst, låter vem som helst hålla på med henne. Brukar vistat utomhus ibland och är känd runt om i området eftersom hon har sådan fantastisk personlighet! I det nya foderhemmet ska hon endast vara inomhus.
Hon är en tjej med äventyr i sig, älskar udda sovplatser (sover i en korg ovanpå skåpen i köket), pratar mycket och spinner jämt. Är så mjuk och go hela hon. Li är 4 år gammal och kastrerad.
Min andra är en pojke som heter Tippex. Är kolsvart, ganska stor och muskulös (lite överviktig, men vi jobbar på det..). Han är lite mer blyg än tjejen, men underbart snäll! Tål all sorts hantering och så fort nya människor kommit igenom hans vägg av blyghet så är han världens mest underbara, kelsjuka och gosiga katt! Älskar att sova med i sängen och skeda i soffan. Soffpotatis som heter duga! Tippex skall endast vistas inomhus. Han är 3 år gammal och kastrerad.
Vi bor i Härnösand, västernorrland och kan absolut sträcka oss en bit. Hundar, katter och barn spelar absolut ingen roll, så länge all introduktion går rätt tillväga. :-) Vill också kunna ha god kontakt med er via mail eller telefon. Vill du vara kattvakt till världens goaste katter så kontakta mig för mer info! Maila, skicka inte pm här på sidan då jag oftast inte är så aktiv.
Mailadress: jensen.madelene@gmail.com
Telefonnummer: Maila om telefonnummer.
MVH/ Madelene, katterna Li & Tippex