Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1072 ggr
Toxics
1

utställning

Vad tycker ni om utställningar? Jag har inte funderat på att ställa ut min katt, för hon hatar att bada och jag skulle aldrig utsatta min katt för det obehaget med flit. Aldrig. Men i övrigt kan jag tänka mig att det är kul som ägare att träffa de massa människor som uppenbarligen har samma intresse som en själv! Men vad tycker ni ? :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Holtan
0

Jag tycker att de är jätteroligt. Man får träffa mycket bra folk och katter. Lära sig mer om olika raser. Även träffa folk som man får kontakt med lång tid framöver.

[sakring]
0

Älskar kattutställningar men inte med mina egna katter. Nu ha jag ifs en som skulle klara att ställas ut men jag orkar inte.

[RMSLiners]
0

Aldrig ställt ut då jag bara har huskatt med FORL dessutom men varit och tittat. Tycker det verkar som en stressig miljö då det är många människor där och mycket spring men ändå rätt kul. 

Skulle vilja ställa ut men då vill jag äga en Siames, Sokoke eller Bengal.

EvaSe
0

Jag tycker att det är superkul med utställning och 2 av mina katter har inget emot att ställas. Den 3e gillar det inte så hon slipper följa med. Om katten tycker det är ok så är det en bra träning på att klara olika miljöer och andra katter.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Mona22
0

Jag gillar utställningar pga allt kattfolk att prata med men det är jobbigt med så långa dagar. Jag ställer bara min maine coon för hon är den enda som gillar det. Hon tycker så mycket om uppmärksamhet. De andra som tycker det är världens tråkigaste får stanna hemma istället .

Solitaire
0

Jag älskar utställningar! Finns bara ett problem: man blir helt slut efteråt. Men det är det värt!

Toxics
0

Ja det är ju lite så jag tänker, jag skulle kunna tänka mig att åka dit för att träffa kattkunniga människor och och lära mig mer! Men folk säger att en katt kan bli stressad av ommöblering så borde de ju rent teoretiskt sätt bli stressade av utställningar.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[MonEnil]
1

Jag tror inte trygga katter blir stressade av ommöblering. Det är om man har en blind katt man ska undvika ommöblering. Mina katter verkar bli stimulerade när saker står på fel plats, som till exempel när man storstädar eller håller på att byta ut någon möbel. Då blir de väldigt lekfulla och busiga.

Vissa katter älskar att vara på utställning och bli beundrade och se andra katter och människor. Ibland har vi varit på husdjursmässor, och då har de fått nöjet att även se andra djur som kor, getter och hästar.

Är det någon som inte gillar utställning behöver den inte åka mer. Ibland kan det ändra sig med tiden. En av mina katter gillade inte utställning när hon var ung. 10 år senare när hon var över 11 år prövade jag igen, och då njöt hon av att vara med och fick en ny karriär.

Toxics
0

Husdjursmässor låter kul ! Vart har dom såna? Det skulle jag vilja gå på! :-) Jo, det är bra att de som inte gillar det inte behöver heller!

[MonEnil]
0

#9 Nu brukar det vara i Kista varje år. http://www.husdjursmassan.se/

EddaM
2

Jag älskar att ställa ut. Det är så himla kul att träffa andra människor med samma intresse. Min skogis hane älskar utställningar han med och vill hälsa på folk. Han är en super rolig katt att ha med sig på utställningar. Min husis trivs med på utställningarna och har vunnit väldigt mycket =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z