Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1715 ggr
Kickan90
2

era omplaceringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna se bilder på era omplacerings Katter och även lite fakta om katten :)

här kan vi även prata lite om hur våra katter har det nu.

--------------------------

Busan 13v o 2 dagar idag.
Kom hit som omplaceringskatt igår, mamman var dräktig med henne o 2 till när hon kom till "ägaren" som omplacering. dock så dog mamman när de var 3v och ungarna fick en stödmamma sålänge.
hon är utav färgen, Svartsilversköldpadd Tigrerad :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Zlarviig]
3

Bizzi/Bissi, (Vi bytte inte namn p.g.a att hon hetat det i hela sitt liv) kallas för Bizz/Biss. Är en treårig semilånghårig svart katthona.

Hennes förra ägare trodde att hon var en renrasig norsk skogskatt.. När vi fick henne var hon tovig överallt och hade aldrig fått klorna klippta, så det första jag fick göra var att klippa klorna och klippa bort alla tovor på henne. Det gillade hon inte så jag fick linda in henne i en handduk.. Hon var fräsig och rädd för alla när hon kom hit. Det kan jag förstå då hon bott hos sina förra ägare hela sitt liv, men hon skyggade när man skulle klappa henne, antagligen rädd för att bli slagen, så något måste ju ha hänt. Hon har varit lite till och från sen vi fick henne. Ibland kan hon gå fram och stryka sig mot benet för att sekunden efter riva mig och springa iväg. Hon har inte riktigt litat på oss.

Nu när vi har haft henne i runt tio månader så är hon så gosig så det finns inte. Hon sover i min säng varje natt. Hon spinner hela tiden och stryker sig mot allt och alla. Och hon kommer jättebra överens med min hund. Hon litar fortfarande inte helt på oss, hon vill inte bli klappad på magen eller huvudet och hon vill inte bli buren. Men nu blir hon borstad flera gånger i veckan och får sina klor klippta regelbundet. Hon har också börjat äta färskfoder, i sitt förra hem fick hon tonfisk, nu får hon mat som är skonsammare mot njurarna.

Och en mysbild:

Fridaaaa
1

Fia :D

Kastrerad omplaceringshona som kom hit i december 2010 när hennes ägarinna dog hastigt. Hon gick inte ihop med den andra katten som hon bodde med, så ve bestämde oss att testa ifall det gick med våran gosse här hemma och nu har hon snart bott här i 2 år :)
14 år gammal är hon :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
1

#1 Det var en himla fin skogkatt ;)

Vad roligt att det går så bra för er. Nästa katt blir en omplacering här hemma, tyvär ville vi inte vänta på att bli "godkända" av katthemmet nu när vi skaffade en kompis till vår första katt, eftersom att han verkligen inte trivdes ensam och läget började bli ohållbart.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Pudelbus
1

Här har vi hanen Doris.

Han bodde tidigare i hus där han kunde springa in och ut som han ville, sen flyttade ägarna till lägenhet och han blev lämnad ensam hemma mycket. Han började då näst intill att riva lägenheten och mådde inge bra. Dessutom blev han otroligt fet (När vi fick hem han så kunde han inte hoppa upp i soffan själv).

Hon fick flytta runt till en del olika familjer, dock så hamna han med familjer som hadde spädbarn. Och en alldeless för gosig Doris använde dom små barnen som kuddar och höll på att kväva dom.

Så han återvände alltid hem till sin ursprungliga familj som bryr sig väldigt mycket om han.

Men tillslut så fick han hamna här hemma, och här ska han få stanna Glad I ett hus med tillgång till utevistelse och två andra katter och en hund som sällskap. Och såklart en himla massa gos, han är den gosigaste katten som finns. Ser han en hand ja, då ska det gosas Flört