Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 704 ggr
Gia91an
0

Kastrering

Mina pojkar ska kastreras imon, glömde fråga om fasta.

Ska de vara utan mat ett ex antal timmar innan?

Tänkte det är bäst att kolla här!

[MonEnil]
0

Jag beställde idag tid för kastrering på djursjukhuset för två pojkar, och då sa de att de ska vara utan mat i 9 timmar före. Vatten ska de förstås ha tillgång till hela tiden

ElmerKrudd
0

Ja, jag har för mig att när jag kastrerade min hona så skulle hon vara fastande från kvällen innan (00.00 antar jag) :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Gia91an
0

1# Goodie! Då får de vara utan nu då tills i morgon!

Tack för snabba svar!

Usch, är lite orolig inför imon….

ElmerKrudd
0

#3 Det kommer gå bra ska du se :) Det är ju en väldigt standard operation om man säger så :P Sen är det ju enklare med hanar också då de inte behöver gå in i buken och ta ut allt ( eller vad man nu ska säga : P)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Gia91an
0

5# Jo jag vet, men kan ändå inte låta bli. Det var 11 år sen sist nu och jag är alltid nervös när djuren opereras. Hur enkelt ingreppet än är! xD

Men tack ändå :)

ElmerKrudd
0

#5 Haha jo jag vet :P Det känns som att lämna sitt barn till en främling ^^

Tänk bara hur söta och trötta dom kommer vara efter op. :)

UlrikaD
0

Hanar brukar som tidigare skrev vara mycket lättare än honor. Ibland kan de ju vara trötta när de kommer hem såklart. Så det är ju aldrig fel att ha en varm, mysig sängplats redo för dem när de kommer hem.

Är de nu två så kan de ju tycka synd om varandra:)

Lycka till!

Gia91an
0

6&  7#

Nej men visst känns det som med sina barn!

Ha sett till så att jag är hemma imon med och kan se till dem. Vågar verkligen inte åka iväg även om det antagligen inte är så farligt!

UlrikaD
1

#8 Har inga barn men detta är ju pälsbarn med fyra tassar helt klart.

Jag åker heller ingenstans om jag gjort nåt med mina hos veterinären. Klart man vill vara hemma ifall de skulle må dåligt. Om inte annat så vill man ju hålla ett vakande öga och bara finnas där för sina djur.