Tassavtryck
Hejsan!
Jag har planer på att tattuera in mina två katters tassavtryck och har lite funderingar på hur jag lättast kan gå tillväga för att få så fina och detaljerade tassavtryck som möjligt…
Är det någon som har några smarta tips? 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jag tog kort på mina katters tassar och använde sedan photoshop för att måla av trampdynorna i ett nytt lager, när man sen tar bort grundlagret har man bara trampdynorna kvar.
Jag provade även att ställa dom på skannern(för att sen göra samma sak i photoshop som ovan) och det funkade bra om dom stog stilla :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#1 Riktigt snygg tatuering! *avvis* ;-)
Korthåriga katter kan man säkert måla tassen på så länge färgen inte är giftig, gouache funkar säkert. Den är dessutom väldigt lätt att tvätta bort, jag har gjort tryck av min egen kropp med gouache. Men jag skulle nog inte ha färg på vår ena katts snöskor till tassar ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag målade mina katters tassar med fingerfärg för barn och tryckte de mot papper. Det blev bra om de stog stilla, vilket de gjorde på första försöket, när jag självklart hade satt på för lite färg..
Känns som jag kommer få testa mig fram, haha :) tack för tipsen!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Fick riktigt fina tassavtryck av min katt när hon gick i snön idag :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag har provat fingerfärg. Rekommenderar inte färg över huvud taget!
FÖr det första ville inte min katt gå på det jättestora pappret jag hade lagt ut på garagegolvet. GIck inte att trycka ner tassen heller för då blev avtrycket helt knasigt. Hon blev sur och det var tassavtryck överallt förutom på pappret.
Har även provat göra avtryck i deg/lera osv. Fungerade inte heller så bra. Blir fult om man måste trycka ner tassen..