Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1223 ggr
[klisterbomb]
0

Mjau blötfoder

Hallå.

Ringde till vet. idag då min kisses urin luktar väldigt mycket ammoniak. Jag har varit inne för det tidigare, varpå vi inte fann något i urinprovet. Hon föreslog nu att jag ska prova att byta till endast blötfoder, ifall att det är så att urinen luktar så pass mycket för att hon inte får i sig tillräckligt med vätska och urinen då blir koncentrerad.

Det jag undrar är ifall Mjaus blötfoder är så pass bra att man kan ge katten endast detta? Och att man inte ska ge fisksorterna vet jag om. :) 
ÖVerväger även dricksfontän.

Sen tänkte jag även kolla om någon här använt en peeweelåda(ev haft träpellets som strö i lådan). Upplevde ni att det luktade mycket pga detta?
Jag la i en tidning i botten på min peeweelåda idag och tycker inte att det har luktat något alls. Tänkte därför även byta strö och se ifall det kanske är pga detta som det luktar så mycket.

MonicaLagerquist
2

Ja Mjau blötmat  är ett fullfoder.Det är dessutom ett mycket bra fullfoder.

Stolt ägare till tre La permer

[klisterbomb]
0

Okej! 
Jag har alltid varit lite skeptisk till de foder som finns på vanliga matbutiker och sådär. men det var här på sajten jag läste att Mjaus foder faktiskt är bra.

MonicaLagerquist
0

#2 Vad har du givit för foder tidigare?

[klisterbomb]
0

Just nu får hon torrfoder från specifik, har även köpt blötfoder i samma märke tidigare, men då de kostar ca 17 kr för 100g så har jag inte råd att låta henne stå helt på det blötfodret.

Jag har dock tänkt att byta foder, ev. till eukanuba.

Silvestris
1

Mjaus blötmat är finfin kattmat. Du kan jämföra andra foders ingredienser och näringsanalys med Mjau och variera med de som har en liknande sammansättning.

Och jag blir så glad att höra att du har en så klok veterinär!Skrattande Bra blötmat istället för dyra specialtorrfoder till förbannelse, inte ofta man hör sådan vishet från veterinärer tyvärr.

MonicaLagerquist
0

#4 Har du läst på innehållsförteckongen på det fodret?Gör det om jämför med Mjau  så ser du snabbt vilket som passar bäst till ett djur som från början var ett ökenlevande köttätande djur med känsliga njurar och dåliga törstreflexer.

diva
0

Ursäkta om jag tränger mig på, men varför ska man inte ge mjau mjukmats fisksorter. Jag ger mina katter mjau just nu, dom stora burkarna man köper på granngården då jag har 4 katter så det går lite mat här. Har inte gett fisksorterna utom nu sist då jag köpte makrill. Vill veta varför det inte är bra.

MonicaLagerquist
0

#7 De sorter som heter något med fisk innehåller fisk.De som inte heter något med fisk är fiskfria.Jag undviker fisksorterna eftersom att fisk är en sak som många katter är allergiska mot.

[klisterbomb]
0

#5: de är mycket bra på den kliniken, kan jag tycka! Har även sommarjobbat där så det är ju folk jag känner dessutom. :) Men då blir det mjau!

#6: Kikat lite snabbt bara. Men efter att ha läst mycket här på sidan så inser jag att det kanske inte är så bra foder trots allt. Därför jag överväger att byta! :) Men blir hon bättre utav att stå på endast blötfoder så blir det mjau.

#7: Katter har väldigt lätt för att utveckla allergi för fisk. Så det är väl kort och gott därför. :)

diva
0

#8 9

Aha det var inte nåt annat. tack för svaren