Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1014 ggr
Toxics
0

rädd?

Ja, jag är ny kattägare och vet inte om det är ett normalt beteende. Men jag tänkte att jag ska fråga här :-) Min katt har flera ställen som hon gärna ligger på. Men när hon ligger på sin filt som hon har på fönsterbrädan så ligger hon oftast och sover. Men när hon inte sover när hon är där så sitter hon och tittar ut genomm fönstret och sen kan hon helt plötsligt kuta iväg in i sovrummet och gömma sig under sängen. Sen ligger hon där under i en kvart eller så och sen är allt som vanligt. Sen kan hon göra om det, frågan är ju då. Är det något utanför hon blir rädd för? Jag bor på andra våningen i lägenhet så allt man ser är lite längre bort. Tacksam för svar! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Katthemsmatten
0

Antingen har någonting skrämt henne som hon inte kan tolka vad det är, eller så har hon bara litet 'kattfnatt'. Så länge hon inte visar andra tecken på rädsla skulle jag inte oroa mig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Toxics
0

Hur visar en katt rädsla då? Jag är så van vid hundar och de har ju väldigt många signaler. Har katter det också? :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Toxics
0

Hur visar en katt rädsla då? Jag är så van vid hundar och de har ju väldigt många signaler. Har katter det också? :-)

Katthemsmatten
0

Gömmer sig, stora pupiller, fräser/spottar om man kommer nära, nedvinklade öron, gör sig så stor den kan om den upplever att den blir provocerad av annan katt. En katt som är rädd för människa håller sig till de första tecknen. Vill gärna ligga med baken skyddad för att inte bli anfallen bakifrån.

Låna gärna Susann Hellmans bok på biblioteket, eller ännu hellre köp den, för den är ett utmärkt uppslagsverk även för oss som alltid levt med katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Toxics
0

Okej! Tack så otroligt mycket för infon :-) Jag ska genast leta på boken! :-)