Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5279 ggr
jollycox
1

Dränage

Min katt har dränage och vi skulle spola det några gånger per dag men jag undrar hur dränage ser ut, är det ett långt rör eller två korta rör? Det verkar som att det är ett lång rör för när vi sprutade i ena änden rann det ut i andra. Eller är det två korta så vi spolade igenom? Är det meningen att vi ska spruta genom röret?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Annamaja27]
2

Det är ett rör.

Jag har svårt att se vilken nytta det gör att spola i röret för det är helt tätt. Anledninen tll att man använder dränaget är att ev sårvätska som bildas ska rinna läng utsidan på röret och ut ur kroppen.

Men gör som veterinären har sagt att du ska göra!

jollycox
1

Ah, tack för svaret! När veterinären förklarade fattade jag det som att vi skulle spola i röret men eftersom vätskan rann ut då så tvättade jag bara runtom öppningarna. Läste nu i papprena att det står att vi ska spruta in under huden. Känns lite läskigt, kommer det verkligen komma ut och inte stana där inne? *nojjig matte*

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[sakring]
0

Meningen är att dränaget ska vara "öppet" så att vätskan från såret ska rinna ut. Det kan mycket väl vara så att det är ett drän där det är två öppningar. Men troligast är att det kommer från såret och att detta är öppet.