Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 982 ggr
jollycox
0

Katt som inte äter

Först, vi har kontaktat veterinären och ska dit imorgon klockan 9.

Min äldsta katt vill inte äta men han måste.
Jag tar historien från början.
För en vecka sedan var vi till veterinären och drog ut 4 tänder, han har FORL. Han åt bra och i fredags åkte jag bort men mina föräldrar var hemma och tog hand om djuren, då slutade Simba äta. Senast han åt var igår morse.
Idag när jag kom hem tittade vi ordentligt i munnen och bakom en hörntand där en tand har suttit så var det typ brunt och såg konstigt ut och sen såg vi längre bak en stor blåsa där en kindtand har suttit. Det är ju pga det som han inte äter men han måste ju få i sig något.
Jag har sprutat in mosad blötmat och vatten i munnen på honom men jag undrar om det finns något annat man kan ge som är bra?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[sakring]
0

Har ni något smärtstillande att ge honom. Det gör säkert ont.

jollycox
0

Jo han får metacam och har fått sen han opererade ut dom fyra tänderna.

[sakring]
0

Har du någon Hilla a/d hemma så ge det i spruta så han behöver få i sig kalorier och vätska.

jollycox
0

Nej jag har inte det men tänkte köpa det imorgon om jag hittar. Ska prova nu att ge honom finhackad kycklinghjärta och äggula.

jollycox
0

Han har ätit lite kycklinghjärta nu, ska prova ge han mer om en liten stund.

[sakring]
0

Ja det är bra kan du få i honom lite äggula också.

jollycox
0

Jag ska gå och ge honom lite mer hjärta och prova med äggula. Han har bara fått äggula någon enstaka gång tidigare men då gillade han det iallafall. Sen ska han nog inte äta mer om dom ska söva honom imorgon?

jollycox
0

Lilla stackarn hade en varfylld böld där en kindtand varit så nu har han dränage under hakan och tratt. Usch vad jag tycker synd om honom. Rynkar på näsan

[sakring]
0

Arma katt. Hoppas att han fått antibiotika nu och att han blir bra. Puss på nosen till honom.Skrattande

jollycox
0

Jepp antibiotika och mer metacam(inte mer i mängd men i längd). Ja jag hoppas verkligen att han blir bra och att det inte tjorvar mer.