Katt som fjäskar..
Är det vanligt att katter fjäskar för att få något?
Jag har iallafall en hankatt som fjäskar som bara den så fort som han känner lukten av mjölk..
Jag lade precis honom bredvid mig i soffan, men han gick därifrån direkt. Men så fort som jag hade hämtat ett glas mjölk (till mig, vet att det är dåligt för katter) så nästan flög han upp i mitt knä och började trampa med framtasarna och spinna som en trasig motor. Han strök sig mot mig och betedde sig som att han inte visste var han skulle ta vägen. Men han flyttade sig efter mjölkglaset..
Han strök sig mot glaset så att jag höll på att tappa det. Det var väl det han hoppades..
När jag ställde ifrån mig glaset var han plötsligt inte så kelig längre.. 
Det kallas för att tigga, inte fjäska ;) Har ingen katt som gör det, men väl en kanin. Varje morgon. Äter min frukost i soffan och oavsett om det är gröt, flingor eller keso med äpple luktar det så GOTT att han klättrar på mig ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Har tre katter härhemma som tigger, och en hund xD (Lite dålig uppfostran kanske)
Oftast så låter jag bli att ge när dom tigger, sen när dom går därifrån ropar jag och så får dom smaka (om det är något dom kan äta då)
Hanen tigger oavsett vad man äter, sen spelar det ingen roll om det är grönsaker, popatis eller kött. Sen kollar han surt på en om man ger honom något han inte gillar.
Honorna är smartare och tigger bara om det är ätbart (;
//Jessie
#1 jo, men han gör det inte så att man ska förstå att det är det han vill från början, utan han gosar ett tag och när man väl har "smält" lite så visar han vad det är han vill 
Haha djur är för underbara 
#2 Haha, här äter han nästan vad som helst, när han väl kämpat för det kan han ju lika gärna äta upp det tycker han 

Haha jotack, visst kan de fjäska :P "Kolla vad söt jag är! Är jag inte värd att få smaka?"

Putta bort homon och säj "Nej" några gånger så fattar de. Våra gör i alla fall.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Hehe, sådana är kissekatter. De tigger och är inställsam tills de får det de vill ha. Förutom en kisse som jag hade. Jag skulle äta min pizza och tog den till vardagsrummet. Katten min kände av lukten och flög på tallriken. Det var den pizzan den…
Jodå, det gör min ena hona. Hon både tigger och fjäskar. Om jag gör rent dig så får jag? Om jag sitter här så får jag om jag kryper ner i din påse godis så tar jag, om jag lägger mig bakom så syns jag inte och kan ta när du glömt mig. Hon är knäpp..,
#5 Haha ja, han är ju jättesöt när han trycker upp rumpan i ansiktet på mig… 
#6 Jag tror nog inte att det skulle funka, han skulle inte ge sig 
#7 Så gör min kisse också. Först fjäskar och tigger han, men om han inte får något då försöker han ta det ur min hand. Och om jag ställer ifrån mig något och kollar bort i två sekunder så är han där och äter. En gång åt han min filmjölk med müsli..

#9 Haha appropå müsli så är mina pärons katter ganska petiga, men slänger man UT det som ratades inne så står de där ute sen och smaskar i sig, till exempel gammal blöt müsli!
Honkatten är en mästare på att tigga, fjäska och allmänt bara ta maten. Man får varna gäster för hon smyger upp och tar fräckt från tallriken.
Detta har blivit bättre efter att husse flyttade in med oss, han ger nämligen aldrig efter. Matte däremot….
#8 haha på tal om påsar, min katt är galen i påsar. Han ska ligga i alla påsar han ser. Punkt slut.
#10 Haha katter är knepiga djur..
De ska göra allt på sina villkor..
#11 Min gamla katt satte upp tassen i knät på vära gäster, de tyckte att han var jättegullig och skulle klappa honom lite, men rätt som det var så for tassen upp på tallriken och han hade en köttbulle på kroken..
#9 Grejen var att han tog sats, eller mest rusade framåt och faktiskt hoppade på tallriken. :D Jag har åtminstone aldrig sett en katt bli så pass galen förut, hehe.
#12 Vår katt bara älskar en viss sorts plastpåsar som prasslar jättemycket. Så vi får klippa av alla handtag så att hon inte fastnar och springer runt med påsen bakom sig som en slags fallskärn! 
Bortsett från det så brukar vår katt tigga om de mest konstiga saker som man inte tror att katter gillar. Rör det sig om punschglass eller bränd bacon är hon framme och ska ha!
haha rolig katt du har :) min försöker också få mat av mig men sådär mycket anstränger han sig inte :D