Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 855 ggr
diva
0

Vilken färg har denna söta brud.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska försäkra min kattflicka men vet inte vad man ska skriva för färg på henne. Nn som vet. Tabby är hon iallfall så mycket vet jag själv.

Zepp
0

Tigrerad?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Holtan
0

Min cornish har nästan likadan färg fast korhårig, hon är reggad som viltfärgad/svart tigré, nu har ju hon lite vitt också vilket kan inte kan se på din.

IceJossan
0

Din kisse är svartsköldpaddstigré semilånghår.

Hon har svart OCH rött = svartsköldpadda och hon är randig = tigré.

De gråa ränderna/nyanserna kommer med mönstret. En svartmönstrad katt (=oftast kallad brunmönstrad) har svart grundfärg och mönster ovanpå det som gör att nyanserna skiftar.

diva
0

#3 tack så mycket. Hon har en väldigt läcker färg och har en päls som är mjuk som silke.

[Zlarviig]
0

Vilken fin kisse! Glad Jättefina färger och fin teckning!

diva
0

#5 Tack så mycket. Hon är helt underbar. Lite skygg var hon början, men efter ett tag så har hon kommit ut ur sitt skal och härjar vilt med min andra kattunge. Har till och med kommit upp i mitt knä och legat och kurrat. Vet ej vad denna katt varit med om, men inte har det varit bra i allfall. Man får inte höja rösten då blir hon jätterädd och hon vill inte äta med mina andra 3 katter utan hon ska äta i eget rum. Men här får hon det bra iallafall. Hon ska aldrig behöva flytta igen. Hon är också lite rädd att bli stryken vifd huvet då ryggar hon tillbaka och blundar som om hon skulle bli slagen.

[Zlarviig]
1

#6 Så är min ena katthemskatt också. Vi försöker att få honom att bli lite tryggare. Han äter inte med de andra katterna, om de kommer så går han och lägger sig. Han springer undan om man försöker klappa eller lyfta upp honom. Fast han var värre förut, nu vill han alltid ligga i knäet om man sitter i fåtöljen och han kan inte sluta gosa. Men annars är han skygg och rädd Rynkar på näsan Vi köpte honom som kattunge på katthemmet, men då var han väldigt skygg. Dock så slickade han mig på näsan på katthemmet och det fick mig att välja honom ändå. Glad

Det känns iallafall skönt att veta att man har gett katten ett bättre liv nu Glad