Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5610 ggr
frontera1
0

Kattfontän

Är dom bra eller dåliga?

Holtan
0

Har ingen själv men de som har hör jag tycker att de är bra. Katterna kan tycka att de är läskiga i början iom att de låter lite :P Men jag tror att min kisse skulle gilla en iom att hon älskar att dricka rinnande vatten ur kranen :)

Stina A
1

Ha haft kattfontän och det bra med den var att kissarna då drack mer än vanligt pga att det var så roligt med rinnande vatten. Jag tycker de är Bra!

Efter ett par år kalkade den dock igen iom att vi har väldigt hårt vatten och jag borde väl skött den bättre kanske…

Just nu har jag ingen pga det relativt höga priset i kombo med vårt kalkiga vatten. (Runt 500:- gav jag då för några år sen=.

Jag kan rekommendera fontän!

[RMSLiners]
2

Har kattfontän och tycker det är suveränt. Vattnet är alltid fräscht. Upplever inte att han dricker mer trots att han tycker det är spännande med vattenfontän men så äter han också mjukmat som innehåller mycket vätska.

LoAEmma
0

Jag har återinstallerat min nu och han dricker nog rätt bra därifrån :)

Hur ofta byter/fyller ni på vatten? Håller det sig verkligen fräschare? Det blir ju ändå rumstempererat och min kisse föredrar riktigt kallt har jag märkt…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sunset_luna
0

Jag har en fontän å har märkt stor skillnad, min misse dricker mycket mer än när ja bara hade skålar, dom andra katterna skaffade ja efter fontänen så vet inte hur deras drickesvanor hade vart utan, men dom dricker bra ur den me. Visst va den lite läskkig den första dagen men sedan började dom dricka å älskade det :)

[Jaazoo]
0

Mina kissar har en vattenfontän som dem älskar att dricka ur. Dem dricker mycket bättre sen jag skaffade fontänen. :)

Det ändå minuset e att den vi har är utav plast, men annars så e både jag och katterna super nöjda.

[RMSLiners]
0

#5 Har man en fontän som filtrerar vattnet hela tiden så håller sig vattnet rent och fräscht. Våran fontän är på 3 liter och vi byter vattnet ca 1 gång i veckan eller oftare (vi har underlägget till den också som skyddar mot spill). Katten dricker inte mycket ur själva skålen på fåntänen, han gillar kupolen. Värre med hunden som också är förtjust i den och tömmer den.

Zepp
0

När mina katter inte ville gå ut på gamla dar, så hoppade de upp på diskbänken o jamade..  för att jag skulle öppna kranen, så de kunde dricka direkt ur kranen.Förvånad

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.