Fertil hankatt
Brukar ni få konstiga förslag på tips ang typ hindra han att strila?
Fick idag tips jag skall nypa han i svansroten..
Jag skall kastrera han nu den 20/11, han är 6 månader.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Strilar han?
#1 Nej det gör han ej då hade jag snöpt han redan nu på måndag
#2 varför får du tips då?=)
Varför inte kastrera innan han börjar strila?
# 4 Han ska kastreras den 20/11 då han är 6 månader. Det är 1 ½ vecka dit.
#3 Läs texten igen det står där..
#4 Om jag kastrerar han på måndag eller den 20/11 avgör väl endast jag. Varför förutsätta att alla hankatter strilar?
Jag har haft en NFO hane fertil i 3 år och han strilade aldrig fast jag hade fertila honor i samma hushåll.
Nu skall denna hane kastreras och det sker 20/11..
#6 eh nä de gör de ej.. du frågar "Brukar ni få konstiga förslag på tips ang typ hindra han att strila" du skriver att du fått tips att nypa han i svansroten.
Du skriver att han ska kastreras 20/11 och att han ej strilar SÅ varför får du då tips hur man ska få en hane att inte strila?
Jag frågade om NI brukar få tips av andra ang fertil hane hur få han ej att strila eller då han strilar..
På facebook var det en som sa till mig att jag skulle nypa han i svansroten. Då jag skrev i min status att han skall kastreras då fick jag ett chat mess.
Jag bad inte om tips..
Jag har haft katter i över 30 år så jag vet hur hankatter är endel och även honkatter..

som svar på din fråga, nej jag har inte fått några konstiga komentarer om hur man gör för att de inte ska strila. 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Nej, har aldrig fått såna förslag och att nypa katten i svansroten tror jag knappast hjälper. Dessutom är det elakt.
Däremot, om man ställer ut sin raskatt (huskatterna ska vara kastrerade om de är över 10 månader) och det är en fertil hane som kanske försöker strila rakt på domaren (jo, det händer), kan assistenten som visar upp katten eller om det är kattens egen husse/matte få rådet att med sin hand mjukt hålla ner svansen (alltså bara lägga sin hand löst ovanpå svansen och rikta den neråt mot bordet -ej greppa tag i svansen) vilket kan förhindra att katten strilar rakt på domaren.
Nu känner jag mig dum.. men jag måste fråga: vad gör en hankatt när han strilar??:P

Kissmarkerar med en stråle urin rakt bakåt mot t.ex. en vägg eller en människa. Det luktar ve & förbannelse när en fertil hane gör det.
Kastrerades idag 2012-11-13