Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1357 ggr
Rosaranarosenstrale
0

Katt som bits

Min mor har en katthona som bits. eller markerar med tänderna ibland. Och det är när man klappar henne och hon njuter och det kommer som från tomma intet när hon bits. Är det någon som har någon erfarenhet? Idee? Hon är ju i övrigt fullt frisk. Vaken och alert.

Mindyy
0

En av mina katter gör likadant när hon tröttar på att bli klappad, kan det kanske vara därför?

[Jaazoo]
0

När min ena katt är jätte kelen och tycker det e skönt så brukar han bita till då han inte vet vad han ska "göra av sig" :P.

Händer även om man råkar komma lite för nära magen när han är på riktigt kel humör, då blir han helt galen, men det e en annan historia.

Lusthan
0

Antingen så tröttnar katten eller så är det ett såkallat lovebite. Har en hona som gör så när hon är så gosig att hon inte vet vart hon ska ta vägen.

Lillj
0

Jag har också en katt som gör så. Min hankatt när han blir så kelig och tokig. imorse bet han mig i kinden vilket gjorde väldigt ont. vet inte hur man ska få bort det. Har hänt flera grr att han biter mig i näsan också. Men det är just när han är sådär kelig…

Rosaranarosenstrale
0

Tack för era svar! Ja mamma har haft den teorin hon också, att hon helt enkelt blir "för till sig" . Men ont gör det ibland och jädrans så rädd man blir!

Katthemsmatten
0

Helt normalt parningsbeteende. Även en kastrerad hona kan göra så, eftersom det är en betingad reflex.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[RMSLiners]
0

Våran hane gör så om du slutar klia honom. Då blir det ett löst litet nyp och han trycker huvudet mot ens hand som att säga "men klia då". Samma sak gör han om du kliar på ett ställe han inte bett om att bli kliad på eller på fel sida av huvudet. Skrattande