Knäpp katt..
Jag har två små honor. En som är strax över 3 år och en som är ca 1,5 år.
Nu är det så att den yngsta tuttar på den äldsta ( som är kastrerad för den delen ), och den äldsta tillåter det.
Varför gör hon så här? Hon är ju faktiskt vuxen nu och har själv löpt..
Någon som vet varför hon gör så här?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Att mjölktrampa och ibland t.o.m. snutta i vissa situationer är en kvarvarande reflex från kattungetiden och den kan finnas kvar i vuxen ålder hos både honor och hanar.
När en katt ligger nära en annan katt och t.ex blir tvättad påminner det så mycket om att vara kattunge att katten kan börja bete sig som en. Det är bara ett uttryck för samhörighet, trygghet och närhet och behöver inte betyda mer än så.
Min yngsta kattkille Ruben (som är 1,5 år) mjölktrampar och borrar in nosen i Moltas mage när de har sina mys-stunder. Moltas, som är en kastrat-hane på 8 år, tvättar sin lille Ruben, spinner och har inte alls något emot att bli så intensivt knådad på magen. Hade Moltas haft mindre lurv på magen hade Ruben kanske t.o.m. hittat en tutte där.
Ibland hör man att juvenilt beteende kan finnas kvar p.g.a. att kattungen skiljts från sin mamma för tidigt, men Ruben var över 6 månader när han flyttade ifrån henne, så den orsaken kan nog uteslutas i hans fall.
Sajtvärd Katter iFokus
Skönt att höra att hon inte är helt knäpp ;P
Nä Oston var 14 veckor hon med. Gillar inte att ta dom när dom är yngre :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kille som är 4½ månad snuttar för fult på sin "snuttefilt"
Han kan bli så kelsjuk att han kutar över hela lägenheten enbart för att lägga sig och snutta och mjölktrampa, haha… Min andra katt tycker nog han är lite knäpp och brukar försöka skapa lek genom att hoppa på honom och jävlas 
Såhär ser det ut när Kenai håller på för fullt!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Har en 6 månader gammal kastragrabb här hemma med som snuttar, men han snuttar bara på kvällarna när vi allesammans ligger i sängen och det är då enbart bara på kattkompisen Dooleys som han snuttar på (Dooleys är också kastrerad). Dooleys gillar inte det alls, men han är knäppp som tillåter det ;)
#3 Men gud vilken sötnos! :)
Min äldsta tjej Borst tuttade på mina ögonlock när hon var liten :P
Katter är ena lustiga typer ;)