Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 895 ggr
jbe
0

Får katten dricka inför kastrering?

Äta vet jag att de inte får, men dricka?

Människor får ju oftast dricka klara vätskor tills någon timme innan, men katter?

Afturelding
0

Vi kastrerar våran katt imorgon, och veterinären sa att han får dricka hur mycket han vill :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Holtan
0

Ja de får dricka innan :)

MonicaLagerquist
0

Ja vatten får de dricka.

Stolt ägare till tre La permer

jbe
0

Tusentack alla för snabba svar!

Jag satt i bilen när jag bokade tid i morse, kunde inte anteckna och minnet är bra men kort. Jag lyckades i alla fall komma ihåg dag och tid när vi ska vara där ;)

MonicaLagerquist
2

#4 Jag har åkt till fel stad en gång när jag skulle kastrera en katt.Min dåvarande vet hade praktik både i Enköping och Uppsala.Lite snopet men det löste sig.

Stolt ägare till tre La permer

Julle-A
0

Katten får dricka, men den ska inte äta 12 timmar innan kastereringen :)

jbe
0

#5 Kan tänka mig att det kändes snopet Foten i munnen

[Forest]
0

dricka sa våran vetrinär att de inte skulle så han fick itne dricka på 6 tim innan o inte äta 12 timmar innan kastrering. varför säger vetrinärer olika?

Julle-A
0

#8 Ja man blir ju en aning förvirrad när alla säger olika.. man tycker ju att alla veterinärer borde veta sånt. Det är är ungefär som med foder, många veterinärer rekommenderar skräpfoder, vilket jag tycker är konstigt då ett bra foder leder till bättre hälsa hos katten.

Annso_
0

Vi har alltid fått höra att ingen mat men vatten får dom dricka, men att vi ska ta bort det när vi går upp :) Tror dock inte det spelar så stor roll då eftersom endel går upp 1-2 h innan kastrering medans endel går upp kanske 6-7 h innan kastrering..