Älskar bröd
Tror att min kattunge är helt knäpp. Hon älskar nästan all slags mat som vi äter. Visserligen älskar hon sin vanliga kattmat också men hon är helt rabiat när det finns mat framme. Hennes största passion i livet är BRÖD
! Jag har haft många katter i mitt liv men aldrig någonsin en katt som varit helt galen i bröd. Sitter jag med en smörgås i handen så hoppar hon upp och sliter loss en bit. Nyss hämtade jag en brödskiva i köket och hon förföljde mig och jamade tills hon fick en liten liten bit.
. Nog för att mina andra katter blir tokiga när de får köttbitar eller tonfisk men inte sjutton vill de ha bröd, knasfia till katt.
Har era katter konstiga matpassioner?
Jag har en katt som blir fullständigt galen när jag äter marsmallows…
Jag har en katt som älskar majs, springer till köket så fort ja öppnar en konservburk haha.
Båda mina kommer springandes när man skär gurka och ena katten fullkomligt älskar banan, även te med lite mjölk i är gott. :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Min ena kattunge gillar popcorn. ^^
Har vi sallad på köksbänken måste man ha koll på storkatten för han stoppar hela ansiktet i salladen och äter alla blad…
Vår katt äter ALLT. Jag vet inte vad det är med honom, han får ordentligt med mat och har inte mask. Han växer väll bara jag kan tro.. Speciellt gillar han youghurt, men det får han inte. Bullar är också gott.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Mina älskar majs
sen vill de gärna se vad som finns på spisen, någon salladsbit har väl gått ner med men inget slår majs!
Vår katt brukar vilja smaka på det mesta man lämnar framme. Av någon outgrundlig anledning tycks punschglass gå hem! Lämnar man en bägare/skål framme är hon där och lapar i sig…
Äver citronfrosting verkar vara gott! Jag förstår verkligen inte varför, men tydligen är det jättegott. Ibland undrar man ju om hon inte är lite knäpp… Men tja. Hon är som hon är.
Ost är också en storfavorit. Och väldigt praktiskt att använda för att trixa i tabletter. Det går helt problemfritt om vi stoppar in det i en liten boll av ost. 

Mina pärons katter är helt tokiga i grönsaker på konserv, till exempel champinjoner, sparris och majs.
En jourkatt jag hade var GALEN i galiamelon! Hon var världens fegis när det gällde alla utom mig och morsan, sprang alltid och gömde sig även för farsan och brorsan, men hade de en bit melon i handen så var hon framme och lät sig bli hanterad!
En av de senaste kattungarna jag hade på jour var galen i det mesta. Kvarglömda tacochips försvann spårlöst flera gånger innan jag förstod att det var hon som stal dem. Rensade jag kantareller och lämnade dem obevakade så var hon snabbt uppe och hämtade en och satt och smaskade på. Likaså ett kvarglömt äggskal, det kunde jag aldrig tänka mig att hon ville ha! Men det stal hon och satt och knaprade på på golvet, och hon försökte sno det med sig när jag kom för att ta det ifrån henne!
Har även haft en katt som var tokig i gurka. Skar man grönsaker så satt han troget och väntade på sin gurkskiva. Nästkommande två katter ryggar undan om man ens visar dem en gurkskiva.