foderautomat
HEJ 
jag funderar på att köpa en foderautomat.
har någon använt en sådan?
vad tycker ni?
mvh 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är inte så förtjust i foderautomat just för att jag har en glupsk katt men foderlabyrint funderar jag på att köra på, hjärngymnastik vid maten och sen gillar han plocka torrfodret med tassarna ur skålen redan. 
#1 Foderautomat kan du använda om du inte kommer att vara hemma när katten ska ha sin middag. Olika typer av foderbollar och labyrinter använder man när katten hetsäter och för att stimulera deras hjärna.
#0 Har ingen erfarenhet av annat än bollar/labyrinter så jag kan inte svara ang. automaten. Har goda vänner som någon gång använt till sina katter och hävdar att det fungerar bra. Ingen aning om fabrikat.
Medarbetare Hittekatter iFokus
min katt har inte fri tillgång till mat pga övervikt
och hans enorma matlust…
lämnar jag framme mat för en hel dag kommer han att äta upp allt på en gång 
jag väger varje portion och det fungerar så länge jag arbetar nattetid, men
jag kanske kommer att börja jobba dagpass igen och då kan jag inte åka från jobbet för att ge min katt mat
det verkar vara en bra ide att använda en foderautomat
om den funkar förståss…
#1 tack för tips om foderlabyrint men jag tror att min katt kommer att vända den upp och ner så fort han upptäcker att det finns mat där! så glupsk han är
Det finns många olika typer av 'labyrinter' så han kan ju få ett par olika för att det ska bli mer av en utmaning 
Får jag fråga varför du måste isf åka från jobbet och ge katten mat ? Jag jobbar under dagarna och mina katter får mat morgon + kväll , och blötmat till..Fungerar perfekt..
Jag har inte använt en, men jag känner en som har en till sin katt eftersom att hon jobbar långa dagar ibland :)
#2 Nu lämnas han aldrig hemma själv längre stunder men jag tycker inte foderautomat är en smart ide på en glupsk katt som gärna äter mycket, möjligen en timerstyrd om man kan försäkra sig om att den alltid funkar men de vanliga hederliga är lite varningstriangel på hos mig.
#8 Det är då man använder foderbollar och liknande för att det inte ska gå att få i sig maten så fort.
#9 Skulle aldrig min katt peta på. 
#10 Eller alla typer av labyrinter som finns då
Finns förvånansvärt många olika hjälpmedel när man har hetsätande katter. Väldigt bra, för när man märker att de börjar lära sig en snabb teknik för att komma åt maten så byter man till någon helt annan typ.
#5 läs inlägg #7 och
min katt får mat i mindre portioner men oftare än morgon och kväll.
du vet kanske hur det är för överviktiga människor: bättre att äta ofta men mindre portioner än att äta bara morgon och kväll då blir man så hungrig så man äter aldelles för mycket…
tycker att det är bättre kontroll över hunger för min katt när jag ger honom mindre portioner men oftare än 2gr per dygn.
och kattter äter ofta i små portioner.
jag vill inte att min katt går hungrig hela dagen…
det kanske fungerar för andra katter…
#12 Det finns foder automater som man kan styra både mängd och tid på. Dvs, det ska gå att få små portioner flera gånger på ett dygn.
#13 just det! en sådan foderautomat jag tänker på!
och tack til er som tipsar om foderbollar, labyrinter mm - jag ska byta ut en måltid mot en sådan "aktiveringsmåltid"
!
det blir nog en höjdare!
#15 Man kan börja med att lägga maten på en bricka till dess att du har hunnit köpa något annat. Då blir det svårare att äta fort.
#16 tack! ska testa