Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1488 ggr
Annso_
0

Leker era katter likadant ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller är detta ens lek ??
Mina två honor (en fertil och en kastrat) Slår väldigt ofta på varandra, dom kan sitta mitt emot varann med viftande svansar och bara mata slag på varandras huvuden(så hårt att det låter om slagen)det ser ju lite kul ut men är det allvar eller lek ??

Annars så älskar katterna varandra, den fertila honan försöker dock visa att hon har övertaget ganska ofta, hon lägger sig på den andra honan och slickar o biter henne på halsen (ser nästan ut som hon försöker para sig)

OberonsMatte
1

Ja, de två yngsta av mina leker ofta så med varandra. Ingen av dem är/blir sur på riktigt, men lite kraftmätning är det absolut med i det hela.

Sajtvärd Katter iFokus

Katthemsmatten
0

Min yngsta katt (3 år) försöker ofta utmana åldringen (16 år) på det sättet. Gissa om han förlorar!?! Ynglingen vill nog gärna komma litet högre upp i beslutsordningen, men det går inte eftersom den gamle f.d. hemlösingen har så mycket mer pondus sina många år och stela leder till trots.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Omie91
0

Absolut. Det kan se hemskt ut ibland men det är oftast ingen fara. Jag blev själv orolig när mina katter verkade "bråka" eller slåss, men det är bara lek, och som #1 säger, säkert lite kraftmätning.
Det hörs dock när katter slåss på riktigtGlad

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Annso_
0

Okej ! Då är det säkert lite kraftmätning då i leken :)

Jodå, att dom slåss på fullaste allvar förstår jag att dom inte gör, hihi :) Då skulle det nog vara lite värre :)

[Emma--]
0

Förut gjorde mina katter så lite då och då. Nu händer det väldigt sällan.

Annso_
0

Okeej ! Det kanske försvinner lite med tiden, kastraten är ca 1,5 år och den fertila 11 månader så dom ligger ju inte så olika i ålder heller, tänkte på vem som ska bestämma ;)

Kastraten var en riktig skyggis när hon kom hit men är idag världens socialaste  katt, men den fertila tog över redan när hon kom som kattunge ( när den andra då var skygg ) men nu har ju skyggisen blivit väldigt självsäker så det går inte lika bra för den fertila att ha övertaget;)

EddaM
0

Mina skogisar brottas gärna och mina skogis honor kan oxå sitta och boxas en del. Men min huskatt gillar verkligen inte att brottas och när hon blir påhoppad så fräser och morrar hon en del men skogisarna tycker det e urkul att hoppa på henne. Hon kan gå med på att leka jage ibland men hon har inte samma energinivå som dem. Skogisarna flyger gärna runt i lägenheten några gånger om dagen. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Annso_
0

låter som mina katter, haha..skogkatt och huskatt

OberonsMatte
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste visa en bild på när Harry fick in en fullträff på kompisen Oberon:

Sajtvärd Katter iFokus

Katthemsmatten
0

#9 Vilken underbar bild! Fantastiskt att du lyckades fånga ögonblicket för jag gissar att oberon inte satt still mer än en nanosekund efter den smällen.

Medarbetare Hittekatter iFokus