Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1440 ggr
Galaxy86
0

kattunge gillar inte torrfoder

Min kattunge är 18 veckor. Han är väldigt matglad men gillar inte torrfoder jag har provat Royal canin och iams junior men han äter inte det.

Han äter allt annat och får mjukmat som han gillar äter som en häst då.

Vad kan jag göra finns det tips för bra torrfoder?

Pokemon hundar och konst

MonicaLagerquist
7

Smart katt.Flört

Varför måste han äta torrfoder?

Stolt ägare till tre La permer

Galaxy86
0

Mest för att det ska stå framme så han kan äta när vill.

Pokemon hundar och konst

Cockerspaniel
0

Testa Pro Plan, Eakanuba eller Brit Care då? Det kanske är foder som faller han mer i smaken! :)

Holtan
0

James Wellbeloved brukar ha en bra smak som de flesta gillar. Men som idigare nämnt så behöver han inte äta torrfoder utan kan stå på bra mjukmat :)

nottheonly
0

Blötmat kan ju stå framme ganska länge också, speciellt denna årstid.

IceJossan
3

Skippa torrfodret, blötmat kan stå framme så pass länge att katten kan gå tillbaka och äta mer både en och två gånger till. Mjau och Bozita blötmat är de bästa. Skit i torrfodret du och servera blötmat några gånger om dagen istället :)

vinteralvan
3

Håller med övriga. Det är bara bra att han inte gillar torrfoder, ge honom blötmat som är mycket nyttigare.

annzoo
0

vad åt den innan den kom till dig?

Klarar katten av blötmat kan man ju ge de flera ggr per dag. Vill man även ha ett torrfoder vid sidan av kanske du får prova dig fram, kanske något foder för kräsna katter

Silvestris
0

Funkar bra att låta blötmat stå framme också. Det går att ha blötmat i frysen också och så slänger man fram en hög fryst mat innan man sticker iväg till skolan/jobbet så tinar maten successivt och katten kan äta ellt eftersom.

Galaxy86
1

tack =)

Han åt RC baby cat foder och rester.

Jag gav honom  mjukmat sen dess va det tydligen godare.

Men annars så får jag ge honom mjukmat. =)

Pokemon hundar och konst

vinteralvan
0

#10 Rester? Av familjen mat? Stackars katt. Va bra att du bryr dig mer än vad hans uppfödare gör.