Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 713 ggr
Pudelbus
0

För varmt?

Min ena katt Nils ligger gärna tryckt mot det varmaste elementet han hittar, och den är rikitgt varm. Så varm att jag blir rädd att han ska kokas (överdriver lite). Men jag kan inte hålla handen där allt för länge, men han ligger där i timmar.

Kan det bli för varmt för han eller borde jag inte oroa mig?

Katthemsmatten
0

Tror inte katten är dummare än att han flyttar sig om det blir för varmt. Däremot skulle jag undra om det är ett beteende som han inte vanligtvis har. Har han verkat hängig eller dålig på något sätt de senaste dagarna? I så fall kanske ett samtal med veterinär kan vara på sin plats. Om han däremot alltid gillat att ligga och steka bredvid elementet skulle jag inte bekymra mig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Pudelbus
0

Han har alltid gillat värme,elementet har alltid varit populärt. Nu har vi dock fått höja upp dom då värmepumpen har gått sönder så dom är ju mycket varmare än vad dom brukar vara.

Men du har nog rätt, han är nog inte så korkad att han ligger och kokar sig själv. Hoppas jag.. ;P

[Emma--]
0

Har en katt här hemma som nu under vintern alltid ligger på elementet. Hon älskar värmen. 
Själv tycker jag det känns som att det skulle bli för varmt, men hon har gjort såhär i 5 år nu.