Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2785 ggr
Julialex
0

Zooplus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag beställde ett klösträd från Zooplus häromveckan och paketet kom i fredags. Trädet är jättefint och stadigt - dock saknades båda hängmattorna från paketet. Rynkar på näsan

Ringde kundtjänsten idag och tydligen kan hängmattorna inte skickas ut separat så de ville istället ge mig 200kr tillbaka. Inte ok enligt mig, speciellt som jag verkligen ville ha ett träd med just hängmattor, annars hade jag valt ett annat. Nu ska de skicka ut ett helt nytt träd, jag ska plocka ut hängmattorna och skicka tillbaka resten. Smidigt värre.

Det här var första gången jag beställde från Zooplus, så det känns verkligen skittråkigt eftersom jag inte vet om jag vill beställa något därifrån igen. Är det någon som har en liknande (eller bättre/sämre) erfarenhet?

Det här trädet är det:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/medelstora_klostrad/medelstora_klostrad_hojd_upp_till_160_cm/289010

http://julialex.blogg.se

[Emma--]
0

Ja visst är det besvärligt. 
Ett av husen till det jag beställde var trasigt och jag funderade om jag kunde få bara ett nytt hus. Först sa dom ja, men sen kom ett mail att dom inte kunde skicka separat så dom skickade den delen av trädet där huset följde med.

Man behöver ju inte betala något extra i alla fall med frakt osv. Men det känns ju lite onödigt att det ska skickas ett helt nytt bara för att plocka extradelar.

Tyvärr är ju vissa delar av träden väldigt dåligt byggda. För den här gången var huset lite trasigt, men inte så att det gör något.
Har fått behålla även det trasiga huset som jag lagat själv så det blev en koja på garderoben.

Tycker ändå zooplus allmänt är schyssta när saker blir fel. Men jag kommer antagligen aldrig köpa något fler träd därifrån. Tycker kvalitén verkar ganska dålig på dom.

Julialex
0

Tycker ändå att trädet verkar stadigt och fint, men det kanske klöses sönder lätt? Grejerna är ju rätt billiga också så förväntade mig inte en superkvalitet, förväntade dock att få det jag betalade för. Men ja, det blir nog sista trädet jag handlar där med.

CamillaS
0

Har beställt ett klösträd från zooplus.dk och ja en så länge så väntar jag fortfarande på paketet, så får hoppas att jag inte får samma "överraskning" som er. Obestämd

Gia91an
0

Beställde mitt första träd från golv till tak för en månad sen. Fick det efter två veckor. Komplett även om det är lite snett på ett ställe. men det syns inte nu i efterhand. Det behövwr spännas igen, men annars är vi jättenöjda. Och katterna älskar det verkligen. Så jag är nöjd.

Sen köpte jag ju inte det dyraste direkt, men ville mest kolla först om det var ngt för mina katter liksom. Så jag förväntar mig en död inom ett-tre år :)

[Emma--]
0

#2 Jo repet tror jag inte är så mycket att hurra för :P
Du kommer ju få sakerna i alla fall, även om det blir lite besvärligt sätt :)

Julialex
3

Trädet är riktigt omtyckt i alla fall, min lilla Ziza har verkligen "flyttat hemifrån" hon sover aldrig med oss i sängen längre Skrattande

CamillaS
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt klösträd kom idag! :D Och alla delarna var med och intakta.
Det enda jag funderar på är den där hängkorgen. Måste säga att det är typiskt Zooplus att ha olika färger på samma produkt.
T.ex så köpte jag en råttbur från dom för några år sen, den hade dom färgerna som den skulle och allt var bra med den.
Sen någon månade senare tror jag det var så köpte jag en till likadan bur från dom, hörnbitarna på den första buren var gröna, precis som dom skulle vara, men på den andra buren var dom svarta. :/
Och även en stege till ett hyllplan var mörkgrå istället för ljusgrå som själva hyllplanet var.

Och nu den här hängkorgen på klösträdet. Min kompis har ett likadant klösträd som jag, och hennes hängkorg är inte alls så här djup som min är, även fast det är samma produkt.
Så ja, jag har lärt mig lite från zooplus att man får inte alltid det man ser på deras produktbild. Det kan skilja sig i både färg och form. ^^

Men, men katterna verkar iaf gilla deras nya träd och det är huvudsaken. ^^

Julialex
1

#7 Härligt att allt var med! Trädet ser fint ut :)

Jag fick idag ett mail från Zooplus:

_Hej Alexandra,

Vi ser i vår logg att du ringt vår kundtjänst angående klösträdet Sleeping Beauty som du beställt och som var defekt. Enligt vad vi kan se kommer ett nytt träd att skickas till dig och du har blivit ombedd att plocka ut de delar som fattades. Så här ska det normalt inte gå till och vi ber om ursäkt för att det blir omständigt. Normalt sett skulle vi bara hämtat upp det defekta trädet och skickat dig ett nytt. När du nu får det nya trädet kan du naturligtvis välja att behålla detta, eller plocka ut de delar som fattades. Gör det som är lättast för dig.

Om du hör av dig per email när det nya trädet anländer så fixar vi med upphämtning och kommer dessutom att erbjuda dig en bra rabatt för att kompensera för det här strulet.

Hör av dig igen närsomhelst om du har frågor.

Med vänliga hälsningar Ditt zooplus-team_

Det nya trädet ska vara på väg, förhoppningsvis kommer det i slutet av veckan. Eftersom Ziza verkligen har bott in sig i det vi redan har så plockar jag bara ut de saknade delarna i alla fall. Får se hur bra rabatten blir och vad den kan utnyttjas till, och att bäddarna finns med i nya leveransen, i så fall ger jag dem nog en chans till! :)

Edit: mailet blev jättekonstigt med copy-paste och jag får ingen ordning på det ;)

Julialex
2

Nu är jag verkligen trött på det här ärendet. Det andra pakeket kom förra måndagen och jag har nu fått mina hängmattor. Erbjöd mig att köpa det andra trädet billigt men det accepterades inte, så vi bokade upphämtning av paketet den 23e, alltså igår. Min pojkvän som pluggar svenska stannade hemma från sin lektion då Zooplus inte kan ange en specifik tid då budet kommer. Men istället kom ingen alls. Skrikandes

Jag kommer inte att handla där igen.