Fiser
Har ni upplevt att era katter börjat fisa något fruktansvärt när ni bytt foder (eller annars också)?
Jag har kört med Porta 21 Sensible i några månader och försökt få i katterna så mycket blötmat som möjligt. Två av katterna åt endast blötmat, men sen några veckor tillbaka har en av dem börjat äta mer och mer torrfoder och skippar helst blötmaten, tyvärr. Men för 2 veckor sen började jag fasa över från Porta 21 Sensible till Carnia Lynx (övergången är nästan helt klar) och minst en av katterna (hon som åt blötmat förut men nu mest torrfoder) har börjat fisa och det STINKER! Det luktar inte mer i lådorna utan det är det att hon (jag tror att det är hon) går omkring och släpper sig lite hör och var.
Upplever ni samma sak? Av vilken sort? Någon som upplevt detsamma av Carnia Lynx? Jag funderar på att byta tillbaka till Porta 21 Sensible, det är dessutom jättemycket billigare. Men jag gillar inte att det är så mycket potatis i det..
Mina fiser också, jag tänkte att det kanske var nån kattungegrej (de är 6 och 4 mån) och att sen när de växer till sig lite mer så slutar det…. Upplever att de fiser mer om de får mer råfoder. De dagar när det äts mer torrisar fiser de mindre.
Jag har inte bytt foder ännu utan ger RC kitten och råfoder. Håller på att byta till Applaws så vi får se om det blir nån ändring i fisandet ;) Tänk om de blir rosa små moln ;)

Haha ja gud vad härligt om de fes rosdoft! Vad gott det skulle lukta hemma! :P
Min fes något fruktansvärt i början, och det luktade jätteilla, sen när jag slutade med torr och blötfoder och började ge henne barf så har det slutat, eller ja…..hon kanske släpper sig fortfarande, men det luktar ingenting, inte ens när hon går på lådan.
Konstigt, min har aldrig fisit någonting…
Vår katt äter Carnia Lynx + blötmat varje dag och har aldrig fisit, vad vi vet. I alla fall inte inomhus.
Jag kombinerar BARF och Carnia Lynx och Sotis luktar aldrig.