Four Friends?
Någon som testat fodret Four Friends? Innehållsmässigt tycker jag det ser bra ut..
http://www.lupus.se/templates/group_list.asp?GroupGuid=973
Synpunkter!? :)
Jag är lite skeptisk emot äpplet och det sista i beskrivningen på kycklingpåsen som jag tolkar som någon form utav fruktsocker. I beskrivningen stod det att fodret kan blötas upp vilket det inte ska då det kan utlösa gifter som gör att katten dör. Vet dock inte om det fortfarande gäller då det tycks vara äpple istället för spannmål. Jag kör fortfarande hellre på mjau och bozita blötmat och rått kött än köper det här.
Fick hem smakprover på en sort, och min tjockis åt som vanligt. Men hon äter ju typ allt. Men den andra katten provade ta maten i munnen men åt inte upp det.
Sen var det fisk i fodret vi fick hem också. Shiny coat.
Provat det men anser att Eukanuba är bättre.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Ja använder det chicken mina katter mår bra utav det å den ena har gått ner till normalvikt nu vilket e positivt :) så ja tycker om det iaf.

Bara 10-17% fett är ju alldeles för lite :o
#5 Vad är vettigt att fetthalten ligger på? Har lite dålig koll på det.. Kyckling hade 16%. Jag är skeptisk emot sackarider, ska läsa på vad det är.
Jag har testat både Adult Salmon för min vuxna katt och Kitten för min kattunge och dom älskar det! Jag kan rekommendera Four Friends.

Ca 20-22% fett är lämpligt.
Tack för svar! Men tycker ni det är bättre än Royal Canin? Förstår att det är svårt att säga, men innehållsmässigt?
Läs testfakta och se vad de skriver om RC. Dyrast och….ja läs själv.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Royal Canin, då kan du lika gärna ge katten ris med lite fisk… Mindre bra foder. Applaws, Porta 21 sensible och Orijen är såvitt jag vet bra torrfoder om man vill ge det.
tänkte gå över till 4 frends men min katt började att mjella som fan och sen tappade hon glansen i pälsen så det va bara att slänga skiten och gå över på royal canin igen och nu är hon finare en någonsin!
Mina 5 får nästa enbart RC torrfoder men så får de naturligtivs blötmat också Lite blandad kompott. Men jag kan säga att det är inget fel på deras pälsar trots att den äldsta är 12 år.