Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1491 ggr
Catta-
0

Smal, kräsen hona

Vad kan ni ge för mat tips till en katt hona, 1 år, som är väldigt kräsen när det gäller mat och har svårt att gå upp i vikt? Just nu får hon RC torrfoder med hög fetthalt och någon slags "blötfoder"(kommer inte ihåg namnet, det är ej min katt) vilket hon äter väldigt lite av(kräsen).

Hon är friskförklarad av vet. Och i övrigt är det en väldigt social och pigg katt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Rokkur
0

Har de testat att ge henne köttfärs? Äggula på maten brukar göra susen på mina kräsna katter Glad Sen finns det ett veterinärfoder, Hills, som har ett aptit"stimulerande" foder :-) Lycka till!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

aaamandie
0

Har du provat RC's foder för just kräsna katter? Det finns tre olika. För kräsna vid doft, för kräsna vid smak och för kräsna vid konsistens tror jag :)

Annars skulle jag kunna tipsa om Iams Multicat (tror den hette så, en blå säck som passar alla katter). Min mamma är kattuppfödare & utställare och 11 av våra 12 katter äter den utan problem och alla är i fint hull!

MonicaLagerquist
0

Är katten kastrerad?

Är hon mager eller är hon slank?

Stolt ägare till tre La permer

EddaM
0

Ett annat RC foder som innehåller mera fett och är därför smakligare är queen för dräktiga och digivande katter. Mina äter RC exigent (den oranga påsen) och de älskar det.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Catta-
0

#1 & 2 Tack för tipsen :) Det är inte min katt men jag ska berätta detta för ägaren.

#3 Nej hon är inte kastrerad. Jag tycker att hon är väldigt mager. Man kan lätt känna revbenen.

#4 Tack för tipset :)

MonicaLagerquist
3

#5 Fertila katter har ibland svårt att lägga på sig.En katt som inte ska gå i planerad registrerad avel mår bäst av att få bli kastrerad.

Stolt ägare till tre La permer

aaamandie
0

Nu måste jag lägga till en till grej, en fertil hona som aldrig paras och blir dräktig riskerar att råka ut för livmoderinflammation (tror jag det var). En av våra honor råkade ut för det då hon aldrig blev dräktig.

Så jag säger som #6, fertila katter bör för deras eget bästa bli kastrerade!

Men hoppas allt löser sig :D

Catta-
1

#6 & 7 Det är planerat att hon ska bli kastrerad :) Tack för all er hjälp!