Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2976 ggr
[_annaH]
1

trampdyna blöder

Våran lilla hankille har skart upp ena trampdynan, inte den stora utan en av de små. De blöder och hänger en liten bit av trampdynan.

Vad kan vi göra? Det ser inte så jättefarligt ut men tror ni vi behöver åka in med han?.

Vi har bandage för djur hemma, ska vi ta den o se om de blir bättre?

katterna
0

Ring in och hör med veterinären! Får ni stopp på blödningen? Om trampdynan hänger så låter det som att det kanske behövs sys fast!

[_annaH]
0

Det är en väldigt liten bit som hänger, vi fick stopp på blödningen men verkar som att han drog upp det igen när han gick ut. Nu är han inne o brukar va inne ett par timmar så vi plåstrar om o ringer veterinär så får vi se vad dom säger =)

mitzerl
1

Det måste säkert göra fruktansvärt ont för stackarn, även om han kanske inte visar det. Så ring en jourveterinär redan idag och hör efter vad ni skall göra. Berätta gärna hur det går!

[_annaH]
0

Jag ringde till 3 olika veterinärer, 1 svarade. Hon sa att vi skulle hålla rent såret samt lägga bandage runt om. Blir det mer infekterat och inte blir bättre så skulle vi åka in imorgon/måndag.

MonicaLagerquist
7

Sen tycker jag ju att katten bör hållas inne tills dess såret är helt läkt.

Stolt ägare till tre La permer

[_annaH]
1

Han har hållts inne :)

Såret ser bättre ut idag.

MonicaLagerquist
0

#6 Blev lite fundersam eftersom att du i inlägg #2 skrev att han blödde igen efter att han varit ute.

Stolt ägare till tre La permer

[_annaH]
0

Jo de va innan vi bestämt att han skulle vara inne, när han kom in igen så släpptes han inte ut mer.

Vet inte hur såret ser ut idag då jag har åkt hemmåt igen. Men innan jag åkte igår så såg det väldigt bra ut :) Det lösa hängde inte åt sidan utan det låg mot såret.

När han blödde så var det absolut inte så att blodet verkligen rann utan mer som ett skrapsår..