Vad kan man göra?
En bekant till mig har kattungar.
Troligtvis har de bara låtit kattungarna vara, så de är extremt skygga. De är alltså inte alls hanterade.
De är snart 12 v. Jag besökte dem i dag, kunde bara komma nära en av ungarna som jag lyfte upp och den försökte givetvis fly och satt och skakade hela tiden.
Vad kan man göra? För tror ni att någon "köper" dessa katter, som är så rädda för människor?
De sa själva, spec om en av dem som är räddas, att henne kommer de nog få ta bort. Problemet är att jag tror inte riktigt på det, utan hon( och de andra) kommer säker bo kvar (om ingen vill ha dem) och de kommer ströva omkring och bara gå in och äta (de har kattlucka). Vara okastrerade och få ungar.
Varför jag tror det är för ungarnas mormor ( som mina bekanta har) är en hittekatt som är mycket skygg, tror inte ens de själva kan klappa henne. Hon hittades dräktig. De har kvar några av ungarna från hennes första kull, en av dem är mamman till denna kull, som också är så pass skygg att man inte kan klappa den.
Tidigare i sommras fick mormorn (till denna kull) en ny kull. De var ganska skygga, inte lika som denna, så två av dem fick nya hem.
Så vad kan man göra för dessa kattungar? Eftersom de är knappt 12 v så kanske det inte är försent
kissmekate.blogg.se

De behöver träffa människor och bli hanterade så det bästa är att ha dem inne och leka och mata dem.
Fy för sådana människor =(
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#1 ja men vem gör sånt? Jag har ingen möjlighet att ta katterna
kissmekate.blogg.se