Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 5198 ggr
Caligulass
58

Kattpensionat i Linköping med omnejd?

Hej, jag skulle vilja ha tips på kattpensionat i Lkpg med omnejd, dvs även Norrköping och däremellan samt en liten bit söderut går bra då jag har tillgång till bil när katten ska lämnas och hämtas.

Jag har tidigare  bott i Skaraborg och då haft min katt på Töreboda katthem (som brann ner) när jag har rest på semester och det katthemmet har varit fantastisk. Katten har verkligen avgudat stället, varje gång jag skulle hämta honom såg han bättre ut än när han bodde hemma. Gladare, piggare, såg bättre ut i pälsen och jag fick verkligen släpa hem honom under högljudda protester från katten och personalen som undrade om de kunde behålla honom ett tag till. Det var mer än en gång som det föreslogs att jag skulle ha katen boendes där så kunde jag komma på besök då och då istället. Suck… :D

I alla fall, nu bor jag i Linköping och har haft katten på pensionatet i Slaka vid två tillfällen (med flera års mellanrum) och jag är inte alls nöjd med det. Båda gångerna har katten varit ledsen, tom deprimerad, ytterst kelig (han är vanligtvis lite reserverad) och nästintill traumatiserad av att ha vistats där. Fysiskt såg han vid båda avhämtningarna sämre ut än när jag lämnade in honom, med matt päls, rinniga ögon och kletig bak. Det är helt klart att han inte mår bra där och jag är nu på jakt efter ett alternativ då jag absolut inte tänker lämna in katten på Slaka igen.

Jag har googlat runt och hittat flera alternativ i Norrköping (Kattens trivsellogi, Fiahemmet, Lenas kattpensionat, Arken Zoo) men jag vill gärna höra om ni har erfarenhet av någon av dessa och om eller vilka ni kan rekommendera? Likaså, finns det verkligen inget annat alternativ i Linköping än Slaka djurhem? Jag hittar nämligen ingen när jag googlar.

Tack i förhand. :)

Caligulass
0

Ingen som har nyttjat någon av katthemmen jag nämnde i förra inlägget?