Katt som spinner sjukt högt på natten.
Jag hittade en skrämd liten kattunge utan för min dörr. Gissar att hun va runt 6-8v.
Jag annoserade och satte upp lappar och kontaktade polisen och kollade så hun inte va märkt.
Har gått en månad nu och jag har beslutat att hun får stanna.
Funkar jätte bra tillsamans med min perserpojke och min hund.
Har varit hos vett och chippat henne och fått sin första spruta och fixat försäkring på henne.
Men varje natt så ligger hun och sover i sängen.
Bara jag rör min så börjar hon spinna lika högt som en asvaltsborr.
Vad kan man göra för att få ett slut på det?
Kommer inte att göra mig av med henne då hun är en av familjen nu.
När e det lämpligt att kastrera hennne?
Min perser är kastrerad sedan länge tillbaka så jag har ingen panik med kastreringen och hun skall ej gå i avel.
"Spinnandet är ett medfött beteende och hur benägen en katt är att spinna anses gå i arv.
Den vanligaste orsaken till att katter spinner är att de mår bra. Spinnandet uttrycker kattens behov av social kontakt med ägaren. Det kan också vara en del av kommunikationen mellan en katthona och hennes ungar. Viktigt att veta är att katter även kan spinna när de är riktigt rädda eller har mycket ont. Då använder katter spinnandet för att lugna ner sig själva."
"Den vanligaste orsaken till spinnandet är att katten är nöjd med tillvaron. Spinnandet uttrycker kattens behov av social kontakt med ägaren. Det kan också vara en del av kommunikationen mellan en katthona och hennes ungar."
Hmm du vill alltså få en katt som är nöjd med tillvaron att hålla tyst?… ja, behöver nog inte skriva mer om det.. 
Jag anser att man bör kastrera katten vid 6 månaders ålder..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jo hun e extremt törstande efter beröring och närhet.
Bara man sätter sig så kommer hon som skjuten från en kanon.
Då e det bara att gilla läget och inse att man fått en katt som trivs och mår bra men visar det på ett jobbigt sätt mitt i natten
Katten har ju bedömt haft en väldigt tråkig uppväxt, utkastad? vid låg ålder och har nu äntligen fått en trygg närvaro…
Du får helt enkelt vara nöjd över att katten älskar dig 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Öronproppar… ?
(Till dig, inte till katten!)
Härligt att ni tar in henne i familjen! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Vissa katter spinner tystare och tystare med åldern, de spinner oftast högst som kattungar. Så du får väl vänta och se om spinnet avtar i styrka allteftersom hon växer :P