Gissa ras

Jag vet ju. Känns tråkigt att avslöja redan 
Abessinier?

#1 Då får du inte gissa
#2 fel
Stolt ägare till tre La permer

#3 Hehe, nä jag ska låta bli. Eller jag är ju inte helt hundra eftersom jag aldrig sett just den bilden förr, men nästintill. :)
Inte aby men jag gissar på Somali
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Siames? Haha, nej jag vet inte.
(på färgen skulle jag också gissat somali, men tycker inte de är så lika annars?)
Tänkte att det var fel, lite för lätt. Somali eller så är det nån ras jag aldrig sett förr. Söt som tusan. :-)
oriental & somali
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Då ska vi se.
Katten själv är registerad som XLH=ej godkändlånghårsras
Mor-La Perm
Far-Somali
Mormor-La perm
Morfar Orientaliskt-långhår
För att ingen ska bli upprörd kan jag tala om att katten ingår i ett godkänt kontrollavelsprogram.
Den är riktigt söt. Vad är tanken med den blandningen?

#9 Ah, då var det den jag misstänkte, fast jag visste inte att morfar var OLH. Spännande! :)

#11 Vidga avelsbasen och få fram friska trevliga rastypiska La permer.I kullen föddes det två lockiga kattungar som går vidare i avel och en rakhårig hona som ingår i ett avelsarbete i Östrrike.
Jag är lite dåligt insatt i avel så det är intressant att lära sig mer. Sugen på att själv avla när jag bor annorlunda och har mer pengar och tid. Så sånt här är intressant för mig. :-)
Sååå sööt! Mer bilder!
Verkligen gullig. Om inte min man var allergisk så skulle jag vilja ha en La Perm, men vi får hålla oss till Sphynx.
Det blir en lång förklaring om man ska säga vad för kattras man har :P vad säger man? En xlh som är från la Perm avel? :P

#16 Att man har en långhårig katt från ett utparningsprogram om man nu vill säga något mer än att man har en vacker långhårig katt.
Okej. För jag tänkte att alla katter utan stamtavla blir huskatter. Eller räknas dessa också dit egentligen även fast dom är reggade?

#18 De har har stamtavla och räknas inte som huskatter.Som uppfödare får jag inte avla på katter som ger icke registreringsbara katter.
Nä tänkte väl det. Det finns alltså egentligen inget bra ord för dom :P dom är fina långhåriga katter helt enkelt.
Jag kallar sådana katter "varianter av X" (där X är målrasen). Själv har jag två stycken devon-varianter.

#21 Jo fast en rakhårig avkomma efter La perm bär ju ingen lockgen det gör ju en rakhårig avkomma efter devon.Så därför känns det lite konstigt att kalla de för varianter.
Men de kan ju bära på andra önskvärda anlag. En la perm är ju inte bara lockig och lockighetsgenen är därför, i mitt tycke, inte det enda man ta hänsyn till.