Vad kallas färgerna?
Den första är iaf svartskölpaddsfärgad tabby(tror jag) med vitt :)
Den andra katten är väl bruntigré?
Den röda är väll röd tror jag? vet inte, låter någon mer kunnig svara på det. Den sista är skölpaddsfärgad:)
#3 Tack! första ungen har samma färg som mamman (bara att hon står i skuggan så färgen blir kanske inte rättvis, men hon har också rött och vitt på sig bara i mycket mindre skala, fick tyvärr ingen bild på det (mer än svansen), kanske kan ta en bättre imorgon. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~

Japp den lille röda är solid röd.dvs har inget mönster det som syns är spökmönster.
Stolt ägare till tre La permer
#6 Den ser ut att vara tigre..
#7 Okej, för de är nämligen likadana förutom att den första är något ljusare.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#8 Jag känner mig osäker på färger så hoppas någon mer kunnig kan hjälpa dig.. :)

Mamman är svartsköldpaddstabby med vitt. Alltså svart och rött som grundfärger, och så tabbymönster på det.
Unge nr 1 är svartsköldpaddstigré. Alltså svart och rött som grundfärger och så är hon tigrerad på det.
Unge nr 2 är röd med vitt. Inte mönstrad, trots att det ser ut så. Det kan man avgöra genom att titta på om färgen är mycket ljusare på hagan och mellan nos och mun och lite på morrhårskuddarna. Det är inte den ungen, alltså är han solid, vilket betyder omönstrad. Titta på mamman och den svartsköldpaddstigrerade ungen så ser du att de har ljust där. Och titta på den bifogade bilden och jämför.
Unge nr 3 är svartsköldpadda.
Unge nr 4 är röd med vitt, tror inte att han är mönstrad eftersom han inte ser ut att vara ljusare mellan nos och mun, men har du en ansiktsbild på honom när han inte slickar sig om munnen?
Det här med mönster och inte är lite svårt… Här har Thaeri här på sajten gjort en väldigt bra förklaring i en annan tråd:
"Alla katter har ett underliggande mönster, en solid katt har bara fått sitt mönster "övermålat".
Den röda grundfärgen täcker ganska dåligt, den fungerar mer som lasyr, så därför har i princip alla röda och väldigt många crème katter spökmönster, dvs mönstret syns igenom det solida. Det kan hända även när det är svart som är grundfärg, men där brukar skillnaden mellan solid med spökmönster och verkligt mönstrad vara större."

Japp, det stämmer, den lilla grabben är också solid!
Din vita kallas bara vit. Rödtigré med vitt är rätt, och blåmönstrad med vitt är rätt, men jag tycker att den ser tigrerad ut, inte spotted. Har du en bra bild på sidan på den katten?
#15 Jag ska se vad jag har för bilder på den sista, hon är inte någon linslus direkt :P
// Anka

Är hon prickig så är hon spotted, men jag tycker hon ser tigrerad ut.
#17 Prickig kan jag inte påstå, hon är inte hemma just nu så kan inte kolla men då är hon alltså blå tigré?
// Anka

#19 Bruntigré/-tabby/-spotted med vitt tror jag utifrån den bilden, men ta en bild från sidan på kissen! Det rödaktiga tror jag är rufism men det kan vara rött. Som sagt, lägg in en annan bild så blir det lättare :)

Bruntigré med vitt, japp! :)
Den röda ungen i #2 Är samma som i #6/#11 såg jag nu. Då den andra röda ser exakt likadan ut som vår Ivan i #13. I så fall är han också tigré? Kan ev. ta en ny bild på lillen imorgon om jag följer med dit.
// Anka

#24 Jo, det förstod jag, men där finns en röd kattunge till (som jag trodde var på bilden i #2 men det är det inte) och den ser likadan ut som Ivan. :)
// Anka

#25 Jahaaaa, då hänger jag med! Haha. Ja är den likadan kring munnen så lär den också vara mönstrad :)

#27 Stämmer, hon är tydligt randig. :)
(Inte mina katter, passar de bara då en kompis är i Ukraina)