Lasses Tråd
Lilla Lasse har varit efterlängtad i 2år.
jag och min sambo har länge kollat efter en katt som vi vill ha, men har aldrig fastnat för någon. för en vecka sen hämtade vi lilla Lasse som vi fastnade för direkt, han är en blandning mellan Ragdoll, maine coon, norsk skogskatt. Han är ett UNDERBART psyke! hund van, social, tuff, snäll, mysig, vill vara nära och väldigt kärleksfull! kunde inte hittat en bättre katt :)
Vi är väldigt glada att få presentera Lilla Lasse. :)
Och varför letar ni i 2 år efter en blandraskatt? Söt är han.
Jag har kollat på det mesta katter men aldrig fastnat för någon helt enkelt. Fastnade för honom direkt. :)
Underbart, han måste verkligen ha gjort ett intryck. Tycker det låter jätte härligt (fast lite jobbigt för er förstås) att ni letat efter rätt katt i två år och äntligen hittat er "själsfrände" :D
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Om du har kollat på katter i 2 år så har du säkert läst en del om blandraskatter och om renrasiga katter. Varför köpte du en blandraskatt istället för en renrasig och hur vet du att det ingår de raser i honom som du säger?
Jag önskar gärna att ni som har åsikter ang varför blandras och inte renrasig katt frågor gärna inte skriver det här.
Tack
#5 för att svara på din fråga, så har vi inte gått efter renrasig/Blandras fråga utan efter psyke.
Och hur vet ni hur hans psyke är då? Det måste var jobbigt att leta i två år efter rätt katt. Jag hade nog skaffat en annan istället under de två åren. Men det är jag det.
Det är ett djur, man köper inte det som ett impuls köp, som om det vore en tröja.
Det låter illa att du impulsköpt en katt. Hoppas att det går bra med honom.
Tycker det är fint att ni väntade så länge på rätt katt, Ni ska ju trots allt leva med den i många år. Himlans söt liten kisse :)
#11 Just så vi tänkte :)
Jättesöt, liknar min som liten :)
Klart man ska känna att det känns rätt! Oavsett om det är en huskatt eller en raskatt.
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Ja, jag får väl leva med mina 5 här utan att ha väntat i 2 år på någon av dem. Den äldsta är 12 år.
#10 Läs en gång till vad hon skrev "Det är ett djur, man köper inte det som ett impuls köp, som om det vore en tröja."
#14 Men jösses, vad är det för fel på dig människa?? Varför ska du dra in dina katter i det hela?? Vad är det för fel med att dom väntat i 2 år på en katt som verkligen passar dom? det är FÅ som gör så idag just på grund av att det är så enkelt att skaffa djur…. Gå och lägg dig 
Back to topic
GRATTIS till söta Lasse 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

#14 Klart man får ta tid på sig att välja ut sin familjemedlem! Hemsk med dem som skaffar djur för att det verkar kul idag sen skiter i dem efter en vecka!
Jag har bara haft huskatter, alla som min familj och jag har haft har varit utslängda oönskade katter och det är så kul att följa deras utvecling och få förtroende för oss hemska tvåbeningar.
#sakring, hon sa tydligt att såna åsikter undanbedes. Du låter så bitter o negativ. Vill du bara förstöra andras glädje? TS, jag tycker att det finns så många söta kattungar så jag skulle nästan kunna ha hur många som helst, raskatt eller blandras eller vilket som:)) Men dem är sötast när dem är små och växer så fort:) därför är det jo bra att det känns rätt och man köper inte bara för att dem är söta!
Vilken söting :) tycker det är jätte fint att ni väntat i 2 år på rätt katt :) Strunta i vad negativa människor säger :) Antagligen något fel hos som själva som dom låter gå ut över andra!!!
T.S jag läste fel när du skrev om impulssköp och ber om ursäkt för detta.
Att jag frågar om varför det blev en blandras beror på de diskussioner som förekommit här. Och som sagt jag undrar hur de vet att det är just de raserna som finns i katten. Det innebär nämligen att någon parat en rasren katt av ett viss ras med en annan ras, vilket uppfödaren försmodlinge inta hade tänkt sig.
Det är faktikst fritt fram att fråga saker och ting på detta forum även om T.S inte vill svara på det.
TS Grattis till en mycket fin kattunge! Välkommen till kattlivet! :) Han är verkligen ullig och söt! Älskar långhåriga katter :)
19# Eftersom TS inte vill ha den här disskussionen så kanske det är lämpligast att helt enkelt gratta och var glad för TS skull (För det är i alla fall jag) För oavsätt om det är en bondkatt, blandras eller raskatt så har hon skaffat sig en riktigt fin Familjemedlem!
Klart det är fritt fram att fråga saker på ett forum, men när TS undanbeder sådanna inlägg så tycker i alla fall jag att det är sjukt oförskämt att fortsätta fråga…
# 20 Och jag har inte fortsatt att fråga utan talade om för en annan som skrivit smma sak som du varför jag frågade.
Vilken sötnos :)
Tack för alla snälla kommentarer, vi är mycket nöjda med lilla Lasse. Han är inte alls skygg och vill vara med hela tiden, sover vid våra kuddar och bara njuter av tillvaron.
Kommer mer bilder på honom :)
Åh han är ju så söt :)