Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2166 ggr
jollycox
0

Extreme classic

Jag funderar på att testa extreme classic Kattsand men såg att det finns fyra olika sorter. Jag vill inte ha någon parfymerad. Vilken ska man välja av Gold Label och Black Label?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

AgnetaB
0

Jag har anv golden o väldigt fin sand var det men klumpade ej så bra så vill ej ha den igen.Jag har everclean annars o la detta i en låda för att prova.

viciouscircle
0

Jag använder mig av Black Label, oparfymerad. Blir väldigt bra klumpar och den dammar inte.

Black Label har lite större korn än Golden.. Detta föredrar jag då det fastnar mindre mellan tassar och päls :) Black label rekommenderas speciellt till långhåriga katter pga det. (är ju då också självklart bra för korthår också)

Jag tycker absolut du ska prova black label!

Den parfymerade luktar väldigt mycket lavendel.. pälsarna börjar lukta.. och min ena katt nös av den .. Så tycker du gör rätt i att köpa oparfymerat.. kan inte vara kul för katterna att få den lukten i pälsen :)

jollycox
0

Nu kom jag äntligen ihåg att skriva här!
Hade bestämt mig för att prova denna sand och skulle beställa från internet då jag snubblade över ett erbjudande på djurmagazinet på just denna sorts sand. Glad Köpte två säckar black label oparfymerad. Städade ur ena kattoan igår och bara positivt änsålänge, den dammade ingenting(!) när jag hällde upp den och kissklumparna blir hårda och går inte sönder när man lyfter dom. Hoppas jag fortsätter vara lika nöjd. Glad

jollycox
1

Nu har det gått ett tag sen vi bytte och både vi och inte minst katterna är så nöjda så dom har slutat använda toan med öko plus i. Obestämd Så jag får väl byta i den lådan också.

[sarasvati]
0

Använder också Extreme classic, Black label oparfymerad - sedan flera år. Bra klumpbildande och dammfritt eftersom grövre korn. Katterna, korthåriga husisar, är helnöjda. Visst sprätts det en del … men det gör ju all sand.

Inte hittat just Black label på nätet, som på zooplus t ex, där det annars är billigare. (Betalar nu 199:- för 15 kg-påse i butik i Gbg - priset sänktes nyligen då man avskaffat bonussystemet.) Någon?

Magic Nicki
0

Jag som preciss fick hem finkornig. Då heter den väl Gold Label. Menar ni att den är inte bra?

jollycox
0

#5 Jag beställer från hemfoder.se, samma pris som du, för vi har långt till närmaste djuraffär, och det är säkert dyrare där ändå. :)