Skonkost
Vill ha tips/lista på skonkost för känslig mage/tarm på kattunge men även för vuxen katt?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
råfoder, om katten är van vid det sedan tidigare
Om den ej skulle tåla det?
Du menar om den skulle sluta tåla råfodret helt plötsligt? Då vet jag inte.
Min första bengal blev lös i magen den första tiden efter flytt och blev bättre på råfodret (som hon var van vid redan hos uppfödaren) Pratade då med en vet också och de föreslog nåt dietfoder, men hade bara säckar på tre kilo eller nåt så både vet och jag tyckte det var värt att avvakta med att köpa sån stor säck till en fjortonveckors kattunge (skulle ju räcka i evigheter eller behöva slängas), sen blev lillan bättre så vi behövde aldrig något annat.
Jo, förresten, du kan ge en sån där normaliserinspasta för kattmagar (även hundar) Pastan heter Diarsanyl och säljs på apoteken. Det gav vi med. Innegåller nån sorts lera som ska vara bra och lenande för magen.
Det är ej mina katter det gäller utan en väns katt.
Ska tipsa vännen om pastan.
Jag fick med sån här pasta från min uppfödare då min ena kille var dålig i magen vid flytt (fodervärden hade vart dum nog att byta foder genom att ställa fram de bara i en annan skål o min kille åt som f*n)
http://www.veterinarbutiken.se/mage-tarm/39-diarsanyl-.html
Den funkar jättebra har jag märkt redan efter 1-2 doseringar
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jag skall ha sådan i första hjälpen lådan till katterna så jag har det o paraffinolja hemma utifall att.
Vännen min vart tipsad av denna pasta både av mig o veterinären så vännen skall köpa in det nu..
Kokt vit fisk brukar anses såsom skonkost och de flesta katter jag haft har tålt det. Säger jag trots att jag vet att det finns folk här som hävdar att katter är allergiska mot fisk och att barf är bättre.
Att enbart ge vatten ett dyng kan också lugna ned magen och så diarsanyl naturligtvis.

Beror väl lite på vad syftet med kosten är, men nöt och lammfärs är väldigt skonsamt även för katter som inte är vana att äta rått, man kan också blanda i äggula och eventuellt lite kalk/benmjöl för en stoppande effekt.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Blir nyfiken på varför du har paraffinolja i första hjälpen lådan? Vad är det bra för?

#9 Förstoppning
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~