Fästingar!!!
Är det inte mycket fästingar i år? eller dom gillar bara mina katter. Dom har haft hur många som helst suck. Är lite osäker om jag ska ge dom något för det. Vad i så fall? //Karini
Ehhh….hos oss i Norduppland har det varit lugnt, än så länge….

Det verkar vara extremt mycket fästingar här i stockholm just nu. Jag hade tre stycken på mig igår som troligtvis krypit från min ena katt när han och jag låg i sängen. Mina katter har frontline droppar för att fösöka minska antalet fästingar på dem.

Peppar, peppar, inte i den här delen av Sthlm tack och lov. Det var några läbbingar på hunden i april men sedan har det varit lugnt - peppar, peppar igen…:/
Brukar få plocka av ca 1-2/dag från Vimsan. I förrgår var jag med till sambons kompis, och från hans ena katt plockade jag bort 4-5 färstingar, varav en i bautastorlek.
Kommer att bli ett "fästingår" här i dom trakterna jag bor. Hugaligen. Bara det att dom brukar vara på mig också. Därför kollar jag om jag också har fått någon, och undviker snår så gott jag kan.

vi har landställe utanför Nynäshamn och det är där som det finns så mycket fästingar.