Litter Kwitter
Hm, det här är förmodligen en ganska fiffig sak - men jag vet inte jag, hur lär man katten att spola efter sig? Och om man själv har jättebråttom till toaletten… Hur kul är det om katten druttar ner i toan? Och om man själv/gäster glömmer att låta dörren stå öppen?
Min syster hade en katt som gick på toa på detta sätt, för många, många år sedan. Det var tydligen ganska praktiskt, men nja, jag ställer mig lite tvekande…
Vad tror ni? Ni kanske redan har en katt som "går på lådan" på detta moderna sätt?

Min törnrosa skulle nog aldrig finna sig i att behöva gå på sådan… haha. men siamesen skulle d nog funka
Synd att den va så dyr, annars hade ja testat…

Ja, jag är väldigt nyfiken på hur det kan tänkas fungera i verkligheten, ser fram emot att någon är villig att investera i den…:)

Tror absolut att den fungerar, bara man har en katt som inte är allt för petig! Hmm.. va sugen ja blir… Fast Törnrosa blir nog som sagt svår att övertala.. Innan hon kom så hade ja bara låda dom kallaste veckorna på vintern, annars gick siamesen och lurvbollen ut å gjorde sitt… (bor i trollskogen) Men hon vägrar 

Men hon är ju en dam förstås, en liten prinsessa och allt, lite noga måste man ju vara, krav måste ställas, inte minst på toalettfronten..:) Dessutom kan det ju faktiskt finnas ruskiga troll i trollskogen ju…:)

Onödigt att köpa när man kan göra själv, vilket jag har gjort. Min siames går lydigt på den riktiga toaletten men jag behöll vanlig låda med sand till gammelkatten. Jag tog en vanlig taosits i plast och skar ett hål lagom till en plastbunke, plastbunken fyller man med Kattsand tills katten fattat och så tar man mindre och mindre sand och tillslut tar man bort byttan. Spola får man såklart göra själv efter katten 

Suveränt, jag blir riktigt impad!!

Jag ska tame sjutton prova!!
*putt*

Haha så fräckt :)

måste testa att göra en sådan, bara jag får gubben att resa sig och sätta igång

Tja, Pluto spolar ju redan, så varför inte se till att han har nåt att spola ner också… (Har toalett med en knapp för spolningen.) :)

Hello
Min katt kissar i ett av våra handfat gärna när någon i vår familj är där. När jag byter i lådan kan hon demostrativt gå i lådan för att bajsa rakt framför näsan på en. Varför gör hon så här?
Hej!
Ser att detta är en gammal tråd men undrar om det finns någon av er som använder Litter kwitter? Hur gammal var katten när ni började? Funkade det och hur lång tid tog det?
Jag har köpt en LitterKwitter och tänkte börja direkt när kissen kommer hem. Vi har två toaletter såhon får en egen att träna på
.
Jag har testat det här, och det fungerade bra, bortsett från att man nog måste vänta tills katten är lite större än en 12-veckors kattunge. Dom kan tycka att det är jobbigt eller läskigt att hoppa upp, och därför gör dom sina behov på golvet istället, speciellt om det är lite bråttom.
För Gizmo fungerade det jättebra, tills hon blev könsmogen. Sen testade vi ett tag senare, och då började Celeste bli könsmogen istället så då funkade det bara på Gizmo, och i höst får vi hem en till liten kisse, så jag tror det blir till att avvakta nåt år framöver tills alla katterna kommit ur trotsåldern :P
okej. Men man ska väl börja med att ha den på golvet först. Det hade jag tänkt. Sen när jag börjar med den på toan så sätter jag en pall så att det blir lättare att hoppa upp.
Hej!
Nu är kissen hemma och har provat Litter kwitter i 4 dagar. Hon är på första steget och det går jättebra. Hon gillade först inte att lådan var grundare än den vanliga lådan så hon skvätte en del men det går bättre och bättre. Jag har satt en barnpall så hon kan hoppa upp lättare. När hon bajjar så sätter hon tre av fyra tassar på ringen redan :-) (Se bild) så det ska nog gå bra.
Nu idag gjorde kissen nummer två på steg två, alltsåden oranga ringen efter mycket tittande och studerande.
Jag hade steg ett, den röda på golvet brevid när jag satte steg två på toan för att hon skulle få titta på den nya i lugn och ro. 
Tänkte berätta hur det går om det finns någon mer som ska börja 
hej hur har det gått ?
nej vad coolt O.o
#18 hahaha vilken bild xD
Hej!
Jag har haft fullt upp och inte haft tid att logga in här.
Allt gick bra och hon gick på sista ringen men sen helt plötsligt började hon bajsa på golvet men kissade fortfarande på toa. Jag misstänker att hon har blivit skrämd av något som gjort att hon började så, kanske av barnen .
Jag hade då fullt upp med min utbildning då så jag bestämde mej för att vänta tills jag var klar med den. Så hon har fått gå i lådan så länge och jag tänkte börja om från början igen nu. Som det ser ut nu så kommer jag att adoptera en till kattflicka som är lika gammal som min kisse. Hon är en kattkälling som blev räddad av en kompis. Mamman födde sina ungar vid ett gruppboende och de flesta ungarna gick till avlivning.
Därför tänkte jag vänta med litterkwitter till den nya kissen flyttat in och kommit till ro innan jag börjar med LK igen.
hur mycket kostar en LitterKwitter??
Hej!
Litter Kwitter kostar 698 kr ny tror jag det är då får man med en dvd och en handbok. Men jag köpte min begagnad, minns inte om det var på blocket eller på Tradera. Jag gav 500 inklusive frakt tror jag. jag fick då med bok och dvd också.
Jag såg att Pia pratade om ifall någon stängde toalettdörren. Jag köpte en dörrstopp på nätet som egentligen är som klämskydd för barn. Dörren spänns inte fast med någon kil men går inte heller att stänga och den är lätt att ta av vid behov. I annonsen har de den uppe på dörren men jag satte min på sidan så jag lätt kan ta av den när jag behöver.
http://www.trollungarna.se/product_info.php?manufacturers_id=18&products_id=430
Hej Jag har en litter kwitter att sälja bättre beg. behöver den inte längre.
och för att dörren inte ska gå igen så hängde jag en vanlig galje på översta gångjärnet.
Morrise,
Jag är mycket intresserad av av att köpa en beg. litter kwitter!
Har du kvar den?
Oj sökte på detta men fick inte upp "Litter Kwitter" gjorde en ny tråd :)
Jag har börjat använda Litter Kwitter, den röda ringen funkade kanon.
Nu har jag bytt till den orange och nu sätter sig katterna väldigt ofta på golvet istället.
Nån som har några tips?
Kanske måste du backa ett steg och fortsätta med den röda ringen ett tag till, eller så lyfta upp dem på den orangea direkt och sen berömma hur mycket som helst!
Jag bytte först till den orange efter ett par veckor och det funkade inte alls, bytte då tillbaka till den röda och hade den i en månad och bytte sen igen.
Nu går de på Litter Kwittern ibland, brukar vara en "olycka" per dag. (Har två katter)
De verkar tycka det är läskigt med ett hål mitt i lådan, för om jag lägger lite toapapper över hålet brukar de välja litter Kwittern framför golvet.
Så vet inte om det skulle hjälpa att byta tillbaka till den röda, då lär de väl ogilla "hålet" lika mycket nästa gång jag försöker mig på den oranga igen.
Jag har försökt passa på dem så att när de väl varit på Litter Kwittern så ger jag dem godis, men tycker inte att det verkar hjälpa.
Efter 8 dagar med den oranga märker jag ingen skillnad, lika många olyckor. Dock trodde jag att det bara var den ena av katterna, men har upptäckt att det är båda.