Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5698 ggr
skogis Tiger
4

Litter kwitter funkar det?

Hittade en till synes väldigt häftig produkt som hette litter kwitter som man skulle använda för att lära katten gå på toa ist för på låda. Men frågan är om det verkligen fungerar , är det ngn som testat och fått det att fungera?

Tar det lång tid isf sker det många olyckor på vägen osv. ?

Fridaaaa
0

Aldrig testat och vill inte göra heller :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Emma--]
0

Jag har inte provat och skulle aldrig göra det heller. Jag vill att mina katter ska kunna få fortsätta använda sin instinkt att gräva över sin avföring.

Däremot har man ju hört om dom som lyckats, men efter ett tag fått börja om från början för att katten slutat gå på toa.

skogis Tiger
0

Oki då är det nog inte så käckt tyckte också det lät onaturligt för dem. Men det lät så häftigt i annonsen.

[Emma--]
0

Mina katter skulle säkert ramla i toastolen lite då och då dessutom haha Tungan ute

Tror det kan finnas fler trådar om det här också, ifall någon vill läsa mer. Vet dock inte om det var någon på forumet som hade prövat.

Ewepewe
0

Jo det finns andra trådar om detta, vår bengalhona går på toaletten och lärt sig via Litter Kwitter. Hon behöver inte "gräva" över sin avföring då det luktar så lite då bajs och kiss kommer ner i toalette och hon lärde sig snabbt.

Sen är det inte alla katter som kan lära sig det heller, har vänner/bekanta som prövat men de fick ge upp till slut.

skogis Tiger
0

#5 Oki det låter ju väldigt häftigt och bekvämt :) ! Tack för ditt svar :) !

Vi får se hur vi ska göra, jag har iallafall beställt 2 st lådor till våra kissar som kommer om drygt en vacka och vi ska börja med det tills de känner sig hemma och trygga med oss och så får vi se hur vi gör sedan. Det blir våra första katter som familj och mina första katter på 13 år så man vill liksom utforska alla möjligheter men främst är det viktigt för oss att katterna mår bra :) .

Ewepewe
0

Tror också det är svårare om man har fler katter då de kanske lär sig i olika takt.Och det är ju bra att börja med vanliga lådor då de kommer till ett nytt hem så de känner sig trygga i hemmet från början :)

kantarellstuvning
1

Vi har litterkwitter till våra två katter Det bästa vi någonsin gjort!

Olyckor i början var att det kunde komma bajs i duschen när de var fundersmma på varför lådan var uppe i luften…

STORT plus!

kantarellstuvning
1

Vi har haft litterkwitter sedan första dagen katterna kom hem till oss. Inga problem, den ska ju börja med att stå på golvet bredvid toaletten :)

TantBlå
0

Har skaffat en Litter Kwitter och så länge jag hade den röda ringen gick det kanon.
Nu har jag för andra gången bytt till den oranga och då sätter de sig tyvärr en del på golvet istället.
Nån som har några tips?