Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1758 ggr
Mymlan
0

Frontline spot on

Visst kan man anv det mot öronskabb på katt?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Sunset_luna
0

inte säker men tror bara vet har medel som funkar..

Lusthan
0

Jag har använt det mot öronskabb för fyra år sedan. Förra året fick jag utskrivet något på recept som i princip tog all ohyra en katt kunde ha. Jag skulle gå till veterinären. Det kan ha varit en lyckträff att jag blev av med öronskabben på Frontline..

annzoo
1

nej, de tar inte öronskabb…och man ska ALDRIG droppa de i öra oavsett om man nu skulle test att använda medlet

stronghold tar öronskabb

Sophey
1

Ak till veterinaren och fa Stronghold utskrivet sa forsvinner skabb och allt pa en gang.

Medarbetare på matlust

Vixxen
0

Är du säker på att det är öronskabb?

Mymlan
0

Visst kan vara smuts oxå men modern hans har gått ute, alla andra syskon ser likadan ut i öronen.. Han ruskar på huvudet och kliar sig i öronen..

Vet att Per Eksell veterinär i Örbyhus sa jag skulle köpa frontline spot on då jag behandlade katter för öronskabb 2004, då fick jag även droppa detta i öronen på hundarna för han sa skabben kan mellanlanda på hundarna (inte för de får skabben) för sedan gå tillbaka på katterna så sa han.

Fast i o f har jag nu efter årens lopp svårt att lita på veterinärer att de har rätt alla gånger..

Thaeri
3

Nej, man ska åka till veterinär, och är det skabb ska Stronghold skrivas ut. Rätt medel för rätt parasiter, och saker som är för utvärtes bruk ska aldrig någonsin användas för invärtes, oavsett vad vissa veterinärer har fått för sig.

Hälla saker ner i örat är mer eller mindre invärtes, åtminstone är det ett gränsfall som kräver extra förklaring, och att man ska applicera läkemedlet just där.

Tillverkaren av Frontline själva säger att det är mot fästingar, loppor och löss, de nämner inte skabb, och de säger absolut inte något om att hälla ner detta starka medel i örat på några stackars djur.

Källa: FASS

Mymlan
0

#7 Det är vad Per Eksell sa åt mig 2004 att ge dem frontline spot on.. Och han borde ju veta då han även jobbar på Ultuna i alla fall då.

Thaeri
1

#8, 2004 var 8 år sedan för det första, och för det andra, det jag säger har FASS ibakom mig, vad har han?

Nej, jag är inte veterinär, men jag har blivit varnad av både veterinärer och djursjukskötare när det gäller Frontline i öron.

Mymlan
0

Nu sa jag ej att jag ska peta ner detta i örat på han så tagga ner lite.. Frågan var visst kan jag ….. Var ej att jag skall peta ner det i öronen.

Jo jag vet det är 8 år sedan men det borde ju vara lika fel då som nu..  Och man kan ju tycka att en veterinär borde ju kunna.

annzoo
0

#10 då de flesta som rekommenderar frontline mot skabb (fast de ej tar skabb utan för att de vet att vissa ägare inte vill att de ska kosta så mkt pengar) säger att man ska droppa i öronen, Vilket man aldrig ska då det är en spoton lösning.

Mison
2

Skabb mellanlandar INTE på hundar. Det smittar till dom. Har ett djur i hushållet fått skabb, skall samtliga behandlas, och det med Stronghold.

Ett besök till vet är på sin plats, så du får det konstaterat och utskrivet

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mymlan
0

#12 Jag är inte så korkad så jag ej går till veterinären. Jag har tid dit..
JAg bara upplyste vad en veterinär sagt till mig som dessutom jobbar på Ultuna djursjukhus med ngn hög befattning där..

Mison
0

Har jag påstått att du är korkad?

Alla djur behöver någon som bryr sig!