Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2055 ggr
Omie91
0

Kastrerad hane, testiklar tillbaka?

Jag vet ju att en kastrerad hanes testiklar inte kan växa tillbaka, men jag undrar om det är vanligt att själva "påsen" fylls ut med något annat? Efter kastrationen var det ju tomt, men för några veckor sedan märkte vi att det ser precis ut som när han var okastrerad, dvs. det ser ut som att testiklarna är tillbaka.

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Silvestris
1

Nej, pungen ska inte fyllas ut med något annat. Har ni provat att känna? Det kan ju handla om en svullnad och att katten har ont.

Omie91
0

Han protesterar inte när jag försöker känna iaf, snarare spinner han :S

- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Ninja
0

Det kan hända att pungen fylls med t ex blod, eller om det handlar om en infektion så kan den fyllas med var.

Ringa vetten som kastrerade och rådfråga kanske?

Omie91
1

Gjorde precis de.De skulle ringa tillbaka inom kortGlad

- Christopher Hitchens

Christopher Hitchens

Gronstedt
0

Det kan faktiskt hända att en katt har fler än 2 testiklar och att den andra uppsättningen vandrar ned i pungen efter att den första tagits bort. Inte vanligt, men förekommer - så var det med min barndoms kisse. Be veterinären kolla!

Omie91
1

De trodde att det var bindvävnad som har fyllt ut hålrummet där testiklarna var, eftersom Roger själv  verkar helt oberörd av det. Det är ganska ovanligt att något sådant händer, MEN det händer sa de. 

De dubbelkollade även journalen, men tyckte inte att någon problematik borde ha uppstått så de trodde på det här med vävnad, vilket jag med gör då. Han verkar ju som sagt inte berörd av det alls, inte ens när man klämmer, så han kanske är en av de få katterna som får detta då efter kastrationer Tungan ute Jag kunde komma in på kliniken med honom om jag är orolig, och eftersom jag nästan bor jämte kliniken tror jag ändå att jag gör så Glad

- Christopher Hitchens

Christopher Hitchens

vinteralvan
0

#6 Ja, gör det. Bäst att kolla upp för säkerhetsskull.