Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2200 ggr
[VikkiF]
0

Kostråd

Jag har två katt tjejer. Svea är 1 år och Sigrig är 4 månader. De får förnärvarande Bozita kattfoder, både böltmat och torrfoder. Jag har läst runt lite i andra inlägg att torrfoder inte är så bra för katter. Jag vill ju så klar ge mina små älsklingar så bra mat som möjligt, därför behöver jag råd. Ska jag bara ge blötfoder, i så fall vilken sort är bäst? Eller bör jag göra hemma gjord, i så fall behöver jag "resept" eller en bra hemsida med resept. som sagt, jag vill ge det som är bäst för mina katter och jag kan ju erkänna att jag är inte så jätteinsatt när det kommer till kattmat, men jag vill lära mig. Så jag behöver alla råd som jag kan få :)

Lusthan
0

Bozita och Mjau blötmat är det bästa du kan ge. Så fortsätt med blötmaten så räcker det jättebra!

Mooniq
1

googla barf katter, det är ju det allra bästa att ge katterna..

min katt är utekatt, storjägare, han dödar och äter möss o fåglar flera gånger i veckan. Här hemma står det alltid torrfoder framme och vatten, sen får han 1 påse blötmat varje dag, katter har en förmåga att få i sig för lite vatten, därav att jag ger han blötmat som innehåller upp till 84% vatten.

Min katt är 7 år och kärnfrisk, leken till tusen och kung i huset

(jag köper Carnia Lynx eller porta 21 finest sensitive (grön påse)

Lycka till med dina sessor..

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

BARFmycat
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bozita, Mjau och Husse, sorter utan fisk, är det bästa blötfoder du kan ge. Egentligen är det inte så svårt att hitta bra foder, det är bara att leta efter

1. Spannmål
  2. Fisk
  3. Socker
  4. Mjölkprodukter

i innehållsförteckningen. Innehåller det något av dessa, köp inte fodret. Gör det inte det, är det fritt fram.

Bifogar tips på "fuskBARF", ett mycket förenklat recept som innehåller det absolut viktigaste, om man vill ge sin katt lite BARF i vardagen men inte är redo att BARF:a fullt ut. Kan ges några veckor i streck eller dagligen i mindre mängder, ca 30-70% om resten kompletteras med blöt/torrfoder. Bilden får gärna spridas!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

vinteralvan
1

Det finna BARF i fokus också om du är intresserad.

[VikkiF]
1

Tack så jättemycket för era svar. Ger dem bara Mjau och Bizita blötfoder nu, ska även testa BARF någon gång för att se om det kan vara något för dem :)

[VikkiF]
0

Tänkte även visa en bild på mina älsklingar som med eran hjälp och era råd får den bästa tänkbara maten. Tack så mycket åter igen :)

[VikkiF]
0

Svea :)

[VikkiF]
0

Sigrid :)