Bränd trampdyna?
Nelson gick precis på en avstängd men varm spisplatta. Det var endast någon sekund eftersom han kände värmen och hoppade ner. Men tassen är inte varm och han använder den. Men något speciellt jag kan göra för honom? Något att köpa på apoteket imorgon? Tänkte iaf hålla koll om det finns möjlighet till blåsa på trampdynan nu efter detta?
Prova att ha på lite idominsalva så att han inte får någon blåsa. Men har han inte ont så tycker jag inte att du ska göra något. Visar han att det gör ont så ta honom till veterinären :)
Lycka till!
Tack än så länge märks inget. Vad kan veterinären göra då? :-) han är fruktansvärt åksjuk och hyperbentilerar eller vad man ska kalla det, så undviker helst åka bil för "små saker"
Gå till apoteket och smörj i förebyggande syfte..Hade nyligen en katt som brände sig, tyckte det gick bra för hon stödde och allt på dynan och verkade inte ha ont..Men 1-2 dagar efter så började ett tjockt lager med skinn lossna över hela stora dynan.. usch ! :(
Min katt brände tassen på samma sätt för ett tag sedan. Först haltade han lite, sedan märktes inget på ett par dagar, sedan började han halta igen och det yttre hudlagret på trampdynorna lossnade. Veterinären sade till oss att hålla rent, tvätta med saltlösning och sätta på en socka om det blev infekterat eller om det nya, tunna skinnet under det som trillade av blev sårigt. Samt att smörja med vaselin eller liknande om det blev en hård, otrevlig skorpa. I övrigt låta det vara så öppet pch torrt som möjligt. Och INTE dra bort hudflikar och skorpor.
Tusen tack för hjälpen!