mer katter
jag har tänkt lite på att skaffa en kompis till min snart 1åriga katthane (han är en innekatt pga mycket trafik inne i samhället)
har varit och kollat på en katt men hur många katter kan man ha i en lägenhet på ca 80kvm med öppen balkongdörr innan det kan bli för trångt för katterna de hade 2 st och jag känner att jag inte vill dela på de 2 katterna som leker och allt ihop lyckades iallafall få henne att förstå att man inte ska lämna bort katterna vid denna åldern utan vänta tills 12 veckor, hon googlade efter att jag sa det och sa att nu kommer jag inte lämna dem ifrån mig förrän de blir 12veckor, trodde att det var 8 veckor man fick låta dem flytta
ska jag bara ta 1 eller kan jag ta båda 2
om katterna trivs ihop tycker ja inte att 80kvm e för lite för 3 katter, tycker de låter alldeles lagom ;) men om dom skulle trivas lite mindre kan man ju bygga på höjden åt dem så tror ja dom blir nöjda :) Så om du vill ha båda tycker ja att du ska ta dem :)
Vi bor på runt 50-55 kvm, med 2 katter, 6 marsvin, 1 hund och 1 kanin inne ;) Dock kan våra gå ut om dem vill men det hade gått ändå :)
Nej 12 veckors ålder är det på katter :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror att det går jättebra! Förstår hur du känner med att inte vilja dela på två som funkar bra ihop!
tack för svaren, det enda som bor här mer än lilla bubbe är 4 vattensköldpaddor, 1 landsköldpadda och ett gäng med fiskar jo jag vet att det är 12 veckor på katter, de blir 12 veckor den 29de augusti så jag hämtar dem helgen efter
en kompis bor med 9 katter som får gå in och ut plus en massa smådjur och familj på 70kvm och det går bra säger de men ville fråga här först för att vara på säkra sidan att de inte kommer börja bråka pga ytan
ja exakt jag vill inte dela på 2 st som trivs så bra ihop och allt
Dem kommer att få det jättebra hos dig 
hoppas det iallafall, jag vill ju att de djur jag skaffar ska må bra (även om de råkar bli bortskämda med skalade räkor etc några gånger i veckan när jag ändå matar mina vattensköldpaddor)
här är de 2 kissarna som jag ska ha
*länk raderad*
#7 Vilka sötnosar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hmm.. nja ja tror att ja tar dom först ;) hehe himlans söta var de :)
ja de är söta och båda 2 låg och spann i min famn förut
#9 tror jag nog att du vill
den svarta tingade jag förut och jag har skickat sms att jag tar båda 2 nu
hoppas att de kommer trivas och att min lilla bubbe inte är för omöjlig att ta emot dem (men han är ju kastrerad så han har ju inte något vidare revir heller)

20kr…vad ledsamt.
Men grattis till dina nya katter. Fråga om de är avmaskade. Så du inte gör det en gång extra när de kommer hem helt i onödan. Men är de inte det så är det ju bra att göra det i och med att du har en katt hemma redan:)
Vaccinera får du ju göra själv nu då istället.
de är avmaskade det sa hon idag, hon har avmaskat dem som de ska göras och hon ska avmaska dem innan de lämnas iväg igen
jag tycker inte att det är ledsamt med 20kr alla har inte råd med flera hundra om man även ska kunna ge dem bra mat, försökra dem och allt som ska göras, hade jag betalat 800kr för en katt så hade inte jag haft råd med att kastrera dem eller ge dem bra mat
Katterna kommer säkerligen få plats hos dig! Vi har en stor MCO hane i vår lägenhet (40 kvadrat) och ska snart få hem en till :) Vi håller såklart på att leta en ny större lägenhet, men detta är vad vi har att erebjuda hittills :D (Katterna har mycket klättermöjligheter osv)
Lycka till med de tre! :D
//Jossan
Försök se till att dom vaccineras innan flytt i alla fall :)
Näta in balkongen om den inte redan är det 
#12 Fast vaccinering osv. kostar och alla kattungar BÖR vaccineras innan flytt. Raskattsungar får ju dessa grundläggande behoven, varför förtjänar inte huskatter det? Det kan ju sluta med en väldigt dyr affär om någon utav kattungarna utvecklar kattsnuva eller kattpest (glöm inte heller karenstiden på försäkringen! Det kan alltså sluta med tusentals kronor på behandling, om inte ett sorgligt slut). Dubbelvaccinering landar ju ändå på runt 600kr totalt. Plus ID-chipping/tatuering såklart, vilket är ännu en kostnad. Även om de inte går ut kan de ju ev. rymma.
Uppfödare säljer ju en kattunge till det priset med de omkostnader de har lagt ned på den. Så dubbel-vaccinerade huskattungar som är ID-chippade/tatuerade (som de bör vara!) för 800kr är ju ett helt ok pris enligt mig. Jag har sett så många strunta i detta utan tog hem sin billiga kattunge, och det slutade så illa med en massa veterinärbesök där tusenlapparna flög iväg, så vi berättar ju detta så du kan välja att ev. undvika denna risken.
Plus att 20kr för en katt drar ned på kattens status. De ses på ju som billiga husdjur (t.om billigare än en gnagare!), medan hundar kostar tusentals kronor. Det är därför vi tycker det är så fruktansvärt synd att katter är knappt värda en tjugolapp. Hoppas du förstår varför vi pekar ut denna biten.
Så kräv vaccinering och ID-chip/tatuering utav uppfödaren! Du betalar för omkostnaderna, så de små kattungarna får en bra start och uppfödaren kanske förstår varför omsorgen är så viktig. Och så riskerar du inte att lägga ned en massa tusenlappar på att behandla en sjukdom du kunde undvika med vaccinationsprutor, som du kanske kunde ha spenderat på mer roligare grejer åt kattungarna istället.
#15 den är innätad och testad av min utbrytarkung som jag hade förut
#16 jag brukar tatuere dem i samband med kastreringen, brukar åka direkt till veterinären för vaccination får så bra pris hos min veterinär (stort sett samma som han betalar för allt, alltså så får han inte ett öre extra)
#17 Vad bra